>
Kako piše portal Otokpasman.hr, Studija, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., razrađuje dva idejna rješenja cestovnog povezivanja otoka s mostom preko Pašmanskog kanala. Na kopnenoj strani most će biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.
Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 m od obale te se nastavlja prema otoku Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 m. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.
Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova. Ukupna duljina mosta je u obje varijante približno jednaka cca 2,2 km kao i širina kolnika 6,6 m koji se sastoji od po dvije vozne trake širine 3 m te dvije rubne trake širine 0,3 m.
Za prvu varijantu je odabrano rješenje s grednim tipom mosta kojim bi bili osigurani plovni profili širine 90 m i visine 35 m na plovnom putu u Pašmanskom kanalu za smjer sjever – jug i jug – sjever.
Rješenje za drugu varijantu uključuje ovješeni tip mosta kojim bi na plovnom putu bili osigurani plovni profili širine 140 m i visine 40 m. Ova varijanta mosta predviđa i pješačke staze široke 1,2 m s obje strane kolnika.
Općina Pašman je u svom proračunu predvidjela financijska sredstva u iznosu od 700.000 kuna za projektnu dokumentacije koja bi trebala ići u izradu nakon završene studije predizvodljivosti.
M.B.
PROČITAJ VIŠE:
Do proljeća gotova studija isplativosti ulaganja za most Pašman – kopno
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev