>
ZADAR - U ožujku 2021. godine u zadarsku županijsku skupštinu pristigao je upit vijećnika Akcije Mladih Marka Pupića Bakrača upravo o skupom brodu kojeg je ovog ljeta koristio zadarski župan Božidar Longin. Zanimljivo je da je brod bio u vlasništvu Hrvatske poštanske banke, a u vlasništvu te banke bio je u vrijeme kad je njom upravljao Josip Protega, koji je uhićen zbog muljanja s kreditima u iznosu od basnoslovnih 255 milijuna kuna, u poznatoj aferi Bankomat.
Nakon 13 godina vucaranja po hrvatskim sudovima sudsko vijeće zagrebačkog Županijskog suda donijelo je, doduše još uvijek nepravomoćnu presudu kojom su Protega i ostali nepravomoćno oslobođeni optužbi da su oštetili HPB.
Iz javnog servisa e-plovilo, vidljivo je da je plovilo kojim danas po Jadranu plovi zadarski župan Božidar Longin, bio u vlasništvu Hrvatske poštanske banke.
- S radošću Vas mogu izvjestiti kako je u obitelj Longin pristiglo luksuzno plovilo motorna jahta marke MENORQUIN čija vrijednost kao nove seže preko milijun eura. Jahta je prethodno pripadala Hrvatskoj poštanskoj banci a koristio ju je Josip Protega, znate to je onaj što je završio u Remetincu pod optužbom da je pronevjerio 270 milijuna kuna. Trenutno se jahta preuređuje u hali tvrtke MAX PLASTIKA d.o.o , poslovna zona Grabi, Poličnik kako bi bila još luksuznija i bolja - izvijestio je u ožujku 2021. godine županijske vijećnike Marko Pupić Bakrač svoje kolege i postavio pitanje Županiji i županu:
1. Zašto se jahta ne nalazi u imovinskoj kartici Božidara Longina ?
2. Iz kojih sredstava je jahta kupljena ?Molim Vas da odgovorite na moja vijećnička pitanja u što hitnije kako bih mogao obavijestiti zainteresiranu javnost. U prilogu šaljem fotografije jahte iz hale tvrtke MAX PLASTIKA d.o.o , poslovna zona Grabi, Poličnik, kao i generalije vezane za istu - kako doznaje Morski HR, do današnjeg dana službeni odgovor nije dobio.
No, pisao mu je osobno sin Božidara Longina, Matija, na kojeg je brod registriran i danas se na njega vodi.
- HPB je imala založno pravo na plovilo i kad je došlo do ove afere, brod je stavljen u prodaju. Longini su došli do broda tako da im je to prodala HPB. No kad sam postavio to vijećničko pitanje, još je stajalo da je vlasnik HPB, čak je bilo ime od Protege. Nikad na ovo pitanje nisam dobio odgovor - pojasnio je Pupić Bakrač.
Matija mu je, kaže govorio da je taj brod bio krš i da je netko sve povadio iz njega, te da taj brod vrijedi od 90 do 170 tisuća eura, što se ne poklapa s mojim saznanjima. U brodu je navodno sve vrijedno povađeno, nakon čega se radila procjena i naposljetku prodaja. Matija je, kako se čini, brod prepisao na sebe tek kad je ovo pitanje došlo pred županijske vijećnike, a onda sramežljivo i u zadarske medije.
U nastavku donosimo dio prepiske sina zadarskog župana Matije Longina u mailu kojeg je tada samoinicijativno poslao županijskom vijećniku Marku Pupiću Bakraču 9. ožujka 2021. godine:
- Vezano za javnost koja se eventualno interesira za brod Menorquin 120, a koji se nalazi u hali SAS-VEKTOR d.d. u stečaju, to je moj brod. Taj Vam brod nema nikakve veze s tatom. Prije otprilike dvije godine, kupio sam brod od banke u derutnom stanju. Njegova novo nabavna vrijednost – prije 16 godina mislim da je negdje oko 400.000 €, a danas se takve polovne brodove prodaje između 90.000 € i 170.000 €.
Dobro su Vas informirali, povijest tog broda zaista seže do vremena kada je HPB-om „upravljao“ g. Protega. Ja gospodina ne poznajem, a da li je on koristio brod tada ili netko treći zaista ne znam. Iskreno, nije me ni briga.
Brod je kupljen kao „komad plastike“ – trup, jer je „netko“ ukrao motore i „iščupao sve što se na brodu dalo iščupati“ pa je tako brod prije mene stajao na suhome (u vlasništvu banke) više od cca. 10 godina. U međuvremenu je bio i natopljen (naplavljen) vodom i uništen je sav interijer, a i sama plastika je u jako lošem stanju. Banka ga je više puta, neuspješno pokušala prodati.
U zadnje dvije godine brod nisam prepisao na sebe jer je neupotrebljiv, pa se ne žurim s time. Moja greška. Najprije smo ga isušivali skoro godinu dana, pa krenuli u renovaciju. Sada, ne mogu pronaći dijelove, nemam vremena se sam baviti time, ne mogu pronaći prave meštre za renovaciju i nemam ni odgovarajuće važne dijelove strojarnice… tako da je pitanje dana kada, i hoće li taj brod uopće zaploviti.
Ovim tempom popravka, tko zna kad - pravdao se tada Matija Longin, te dodao kako "tati nije ni rekao da piše županijskom vijećniku i da se s ocem oko broda posvadio:
- Ja tati nisam ni rekao da sam Vam se obratio. Nakon što me poslao u “p**du materinu” jutros jer sam kupio neki “potopljeni brod”, i ja sam njega poslao u “krasni k***c”, jer zbog njegovog “životnog puta” samo imam probleme u životu, više se nismo uopće čuli. Eto, toliko mi je stalo do Vašeg “boljnog polja”. Tako će i ostati - slikovito je komentirao interes za kupnju broda kojeg je nakon ovog prepisao na svoje ime, ali i ugradio drugi motor.
U međuvremenu, brod ne samo da je zaplovio, već izgleda kao nov, a čini se da Matijinom ocu, a zadarskom županu u ganjanju trećeg mandata, više ne smeta upravljati brodom koji je registriran na ime njegova sina, luksuzno je opremljen i danas se zove "Sika". Podsjetimo, predstojnik Vladina ureda Zvonimir Frka Petešić potvrdio je za Morski HR da se u Salima ovog ljeta susreo sa zadarskim županom Longinom i otpratio ga do ovakvog broda.
Božidara Longina smo pokušali dobiti u više navrata, no na telefon se nije javljao.
Portal Zadar News koji je prvi pisao o Longinovom brodu, snimio je plovilo u zadarskoj luci Uskok na privezu. Evo kako danas izgleda.
Jurica Gašpar
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev