>
Riječki solarni brod koji pogone fotonaponske ćelije i baterijski paket, dug 6.9 i širok 1.3 metra - rođen je u edukacijskoj radionici "Torpedo" riječkog Pomorskog fakulteta. Zadivljujuće plovilo koje doseže brzinu 16 čvorova, riječki inženjeri i studenti strojarstva i brodogradnje, gradili su godinu dana - koristeći napredne kompozitne materijale, karbonska i staklena vlakna. Baterijski paket, kao i cijelo ožičenje plovila, također su napravili samostalno.
- Ovo je već drugo plovilo, prošle godine smo napravili jednotrupac "Delta one". Pošto smo ga radili u veslačkom klubu Jadran na Delti. A ovo ispred nas je naše novo plovilo koje smo sagradili ove godine - rekao je mentor tima i član Udruge primijenjenih tehničkih znanosti Rijeka inženjer Ljubomir Pozder.
- Ukupne težine, znači opremljeno, bez pilota 79 kilograma - poručio je.
- Plan nam je da sljedeće godine plovilo postigne brzinu veću od 20 čvorova tako što će se izdignuti na hidro krila koje ćemo također sami raditi tu u radioni - dodao je.
Za projekt solarnoga plovila, Martin je lani dobio i rektorovu nagradu.
- Ovo je budućnost! Obnovljivi izvori energije su naša budućnost. Svijet ide u tom smjeru, moramo očuvati ovaj planet i mislim da ćemo svi od toga profitirati. Volim brodove, volim more. Ako možemo sačuvati more, svi od njega dobivamo, možemo mu nešto i vratiti - istaknuo je student brodostrojarstva i član Udruge primijenjenih tehničkih znanosti Rijeka Martin Nikolla.
Istog je stava i riječki Pomorski fakultet, koji ih zdušno podupire. Ustupili su im i 3D printer kojim su isprintali propeler.
- Od karbona. Ovo je samo prototip, htjeli smo vidjeti kako se ponaša. A na brodu je bio na osovini pravi propeler, isto od karbona - poručio je Martin.
- Isprintali smo valobran koji se tu nalazi, on je printan od celuloze odnosno od drva - rekao je Martin.
Upravo "domaća pamet" - hrvatski je kapital i sve traženiji izvozni proizvod.
- Vrlo nam je bitan i jako njegujemo taj segment studentskog aktivizma, uključenost u projekte, to je ono što se traži i naši studenti onda na tržište rada izlaze s dodanom vrijednošću, s praktičnim iskustvom, kao što je ovdje gradnja broda, izrada pogonskog sklopa, čak evo i studenti koji možda i nisu vezani uz pomorstvo su našli svoju priliku da se uključe u marketinšku djelatnost ekipe koje će im sigurno pomoći sutra kad se budu našli na tržištu rada - poručio je prodekan za znanost Pomorskog fakulteta Rijeka izv. prof. dr. sc. Goran Vukelić.
Inovativni riječki tim sudjelovao je i na prestižnom međunarodnom natjecanju u Monacu čiji je predsjednik knez Monaca Albert II, na kojem su odmjerili snage - s timovima iz cijelog svijeta. U utrci ubrzanja u kneževini na obali Sredozemnog mora pokazao se boljim od nekih brodova čiji timovi raspolažu i do 50 puta većim budžetom.
- To su dakle budžeti od 100 tisuća eura pa nadalje. Naš budžet za ovu godinu je bio 13 tisuća eura, tako da mi smo praktički napravili maksimum, s ovim, što smo mogli. Sad imamo godinu dana za ovaj brod pripremiti kako spada dogodine da se pokažemo u najboljem svijetlu - naglasio je Grubišić za HRT.
I ponovno zadive kneza Monaca - Alberta II koji je riječkom timu lani dodijelio posebnu nagradu za timski rad i srčanost, a ove ih godine počastio kolačićima sa zlatnim listićima.
Što li će biti sljedeće? Dečki bravo, i samo naprijed - neka vam se nasmiješe i sponzori, inovacije, timski rad, znanje i predanost - to svakako zaslužuju!
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev