>
Zove se Pi - dug je 3,14 metara. Malo, brzo i ekonomično plovilo praktično za svakodnevnu upotrebu. Stijepo Ivanišević - zadovoljan je kako se ponaša na moru i onim što mu omogućuje ljeti.
- Koristimo ga kao tender za veliki brod, idemo na ribanje s njime, baciti balun, spenzu i tako za 2 osobe jako je povozan. 15 milja ide s motorom od 10 konja, stabilan. Ima sve što bi male barčice trebale imati. Nepotopiv jer ima duplu oplatu pur pjenom napunjen - govori Stijepo Ivanišević.
Pi je nastao u dubrovačkome škveru obitelji Šagarjelo. Ideja o plovećem Smartu se rodila prije tri godine.
- Kao tender brodica ili za ribarenje s malom potrošnjom, kao smart vozilo u prometu. Razvijali smo koncept sigurno 3 godine dok smo dobili sve ateste - naglašava Mato Šagarjelo.
- Glisira s 5 konja, s 10 konja ide dosta brzo a maksimalna jačina motora 45 konja što je trkaći motor za malu barku. Ima samopražnjenje kad osobe nisu u barci, ne treba tenda da štiti od kiše - objašnjava ponosno Šagarjelo.
- Nema ovakvog broda, jer svi brodovi koji su mjere kao naše, plovilo ne zadovoljavaju kategorije plovidbe kao naš brod, nisu istih svojstava kao ovo plovilo. Ovo je plovilo napravljeno od poliuretana da je nepotopivo i zadovoljava sve europske standarde - dodaje.
Barka glisira s 5 konja, s 10 konja ide dosta brzo a maksimalna jačina motora 45 konja što je trkaći motor za malu barku. Ima samopražnjenje kad osobe nisu u barci, ne treba tenda da štiti od kiše, govori Šagarjelo.
Mato se stakloplastikom bavi tridesetak godina, u obiteljski posao uključio se i sin Maro. Zapošljavaju troje ljudi . Puni su planova osobito otkako su prije nekoliko godina povukli europska sredstva za poboljšanje i razvoj proizvodnje plovila.
- Tako da smo uzeli nove strojeve za vakuum tehnologije za infuziju smole i druge strojeve koji nam ubrzavaju proces proizvodnje i onda ćemo u nekom periodu od 4-5 godina razviti nove modele da se prebacimo samo na proizvodnju 7. Trenutno se bavimo popravcima i proizvodnjom, ali dugoročno cilj je da se prebacimo samo na proizvodnju plovila - naglašava Šagarjelo.
Pokreću razvoj dodataka koji bi se nadograđivali kao Lego kocke koje će kupci naručivati ovisno o potrebama i željama, ali i opreme na samom plovilu. Razmišljaju i o električnim motorima.
Jer ploviti se mora. I čuvati more. Pa su za Komunalno društvo Ston izradili višenamjensko plovilo sa specijaliziranom opremom za provedbu eko akcija, intervencije u slučaju iznenadnih onečišćenja, monitoring mora i priobalja Malostonskog zaljeva.
Video ovog malog i učinkovitog broda, pogledajte OVDJE.
A.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev