>
  3 min. čitanja

PLAN B Još uvijek ništa od uklanjanja nasukanog broda u Istri - umjesto toga sidrenje betonskim blokovima od 400 tona!

PLAN B Još uvijek ništa od uklanjanja nasukanog broda u Istri - umjesto toga sidrenje betonskim blokovima od 400 tona!
Foto: MMPI/Istra24(Manuel Angelini)

- Brod je pun nafte i jedan je jugo dovoljan za se ona izlije. A jugo se sprema. To triba maknut što prije jer će doć' katastrofa kao u Ližnjanu - kažu lokalci.

Jučer je uz samu obalu poluotoka Ubac, kod ulaza u Raški zaljev, započelo dodatno sidrenje broda "Deala", nosača stoke koji se na ovom mjestu nasukao još sredinom travnja. Iako su se nadali trajnom rješenju - uklanjanju olupine - lokalnim ribarima koji su se posljednjih tjedana plašili mogućeg onečišćenja mora i obale ovaj je podatak donio malo mira, piše Istra24. Na brodu se, naime, još uvijek nalaze puni rezervoari nafte i samo je jedan nalet juga, po mnogima, dovoljan da ga zanese i pokrene istjecanje goriva. Bure se na ovoj poziciji ne plaše, ali smjer puhanja juga bio bi fatalan. U to su sigurni. A jugo se sprema.

- Nije to neka filozofija. Tu su nafta, ulje, hidraulika...i to triba uklonit'. To triba maknut' što prije jer će doć' katastrofa kao u Ližnjanu. Ja sam bio tamo i to se više ne može čistiti. Kod nas se o onečišćenju uvijek prekasno razmišlja - onda kad se već dogodi, kaže Robi Šegota iz Krnice, kojeg je informacija o stabiliziranju broda iznenadila jer je očekivao njegovo odvoženje, ali i umirila jer se barem neće strepiti od jačanja vjetra.

Da je bilo negdje drugdje...

I ribari u krničkom portu već su pomalo bili počeli gubiti vjeru da će se nešto učiniti. No, dok se olupina ne otegli, neće, kažu, biti mirni.

- Da se ovo dogodilo u moru kod Rovinja ili nekog drugog turističkog grada na zapadu poluotoka, vidjeli biste kako bi brzo olupina bila uklonjena. Ovdje je pitanje hoće li ga moći i ukloniti prije nego što potone - kažu ribari.

Brod "Deala" plovio je pod tanzanijskom zastavom. Nevera ga je zatekla uoči planiranog utovara u Bršici, usidrenog na samom ulazu Raški zaljev, gdje je nakon nesreće ostao nasukan na dubini od 2 do 5 metara, i svega 40-ak metara udaljen od obale.

Naknadnom inspekcijom utvrđeno je da je znatno stradao podvodni dio trupa broda i brodaru je naređeno njegovo uklanjanje, a oko "Deale" je postavljena zaštitna brana.

No, svega devet dana nakon nesreće, brodar je izdao obavijest o napuštanju broda pa se obveza uklanjanja olupine, prema rješenju pulske Lučke kapetanije, prenijela na osiguravatelja. Do danas, on ovu obvezu nije preuzeo.

O odvoženju olupine za sada, tako, još nema govora. Najveći strah lokalnog, ali sveukupnog stanovništva Istre, da bi vjetar mogao izazvati onečišćenje, sada se smiruje, a iz Ministarstva i Lučke kapetanije ističu kako opasnosti nema.

Doduše, napušten brod koji se više ne može ni tegliti posljednje je što je potrebno uz obale rta Ubac, jednog od sinonima istarske divljine i čuvane prirode.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture mole građane da se, zbog vlastite sigurnosti, ne približavaju brodu.

J.T.


Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.