>
  3 min. čitanja

Plenković smijenio čovjeka koji je za tragediju broda Lastovo prozvao šefa uprave Jadrolininije i Hrvatski registar brodova!

Plenković smijenio čovjeka koji je za tragediju broda Lastovo prozvao šefa uprave Jadrolininije i Hrvatski registar brodova!
Foto: Borna Hudeček / VladaRH / Index / Screenshot

Zlatko Košta, potpisnik nacrta završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi za nesreću na brodu Lastovo, u kojoj je poginulo troje pomoraca, a po kojem su glavni krivci za nesreću uprava Jadrolinije te Hrvatski registar brodova (HRB), odlukom vlade, a na prijedlog ministra Olega Butkovića, smijenjen je kao član Upravnog vijeća Hrvatskog registra brodova.

Naime, odlukom vlade, a na prijedlog ministra Butkovića, Siniši Orliću i Heleni Rukelj produžen je mandat u Upravnom vijeću HRB-a, dok je umjesto Košte kao stručnjak za sigurnost plovidbe imenovan Mario Kovač, piše Index.

Orlić i Rukelj ostaju, Košte više nema

Bez obrazloženja zašto Košta više nije član Upravnog vijeća HRB-a

S obzirom na to da, po zakonu, prijedlog o imenovanjima u Upravno vijeće HRB-a daje ministar mora, prometa i infrastrukture, upitali smo ministra Butkovića koji su razlozi da Košte više nema u Upravnom vijeću HRB-a.

"Imenovanje novih članova Upravnog vijeća Hrvatskog registra brodova provedeno je po isteku mandata dosadašnjeg Upravnog vijeća", odgovorili su iz Ministarstva bez obrazloženja zašto su u Upravnom vijeću ostali Rukelj i Orlić, kojima je također istekao mandat, a Košta nije. 

Podsjetimo, u Nacrtu završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi za nesreću na brodu Lastovo, koji je procurio u javnost početkom listopada prošle godine, naglašava se kako su jednaki krivci za nesreću broda Lastovo uprava Jadrolinije te Hrvatski registar brodova.

Isto tako, u tom dokumentu predlaže se da se upravo HRB-u zbog niza nepravilnosti oduzmu ovlasti. U tom dokumentu zaključuje se i kako je "potrebno razmotriti dodatne aktivnosti u nadzoru HRB-a, koje mogu uključivati i potpuno ili djelomično oduzimanje ovlasti za statutarnu certifikaciju pomorskih objekata RH". 

Na nacrt koji je procurio u javnost odmah su reagirali iz Jadrolinije, nezadovoljni što Nacrt tereti njihovog šefa. Isto tako naglasili su u posebnom priopćenju da taj dokument predstavlja i udar na HRB, koji bi na međunarodnom brodarskom tržištu mogao ugroziti i otežati poslovanje svih hrvatskih brodara kojima je ISM dokumentaciju izdao HRB. 

U listopadu prošle godine na izvješće o rezultatima istrage te posebno medijske napise kako se štiti šefa uprave Jadrolinije Davida Soptu, reagirao je i ministar Butković. 

"Istraga još uvijek traje i kada ona bude gotova, odnosno kada budemo imali konačno izvješće i službeno izvješće Ministarstva, onda ćemo o tome razgovarati", rekao je početkom listopada prošle godine Butković. No, rezultata istrage i dalje nema, iako je bilo rečeno kako će sve biti gotovo do kraja godine. 

U nesreći, koja se dogodila početkom kolovoza prošle godine, ulazna rampa trajekta Lastovo u Malom Lošinju pala je na pomorce: 58-godišnjeg vođu stroja iz Vinišća Boška Kostovića te kormilare, 38-godišnjeg Marka Topića iz Solina i 54-godišnjeg Denisa Šarića iz Zadra.

Ilko Ćimić

PROČITAJTE JOŠ:

ZAVRŠENA ISTRAGA MINISTARSTVA: “Za stravične smrti pomoraca na brodu Lastovo kriv predsjednik uprave i Registar brodova!”
U zaključku stoji kako je na temelju provedenog testiranja utvrđeno da hidraulički sustav dizanja/spuštanja hidrauličke rampe nije predviđen za postavljanje rampe u neosiguranom položaju osim donjeg kad je rampa oslonjena na rivu i gornjeg kad treba biti mehanički osigurana, prenosi Index. Navodi se kako posada s ovim nije bila
Jadrolinija smatra da tekst o istrazi nesreće Lastova ugrožava sve hrvatske brodare i sustav Hrvatskog registra brodova
Hrvatski nacionalni brodar Jadrolinija se osvrnula na tekst o Nacrtu završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo. Smatraju da su hrvatska javnopravna tijela ozbiljno dovela u pitanje vjerodostojnost dokumentacije koju izdaje HRB kao „priznata organizacija“, to će na međunarodnom brodarskom tržištu ugroziti i otežati poslovanje
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.