>
KOMARNA/BRIJESTA – Prvi sloj crnog pokrivača stigao je na Pelješki most. Neuobičajen za domaću cestogradnju, lijevani asfalt postavlja se od sredine prema kopnu.
– Ovdje imamo dosta složene i napredne sustave hidroizolacije na čeličnoj konstrukciji, pa nakon toga i taj lijevani asfalt kojim postižemo opet i anuliramo neke neravnine na čeličnoj konstrukciji i pripremamo podlogu za završni sloj – objasnio je Ivica Granić, za RTL.
– Sama asfaltna mješavina doprema se u posebnim vozilima sa termo kontejnerima pod temperaturom od čak 220 stupnjeva – rekao je Davor Perić, inženjer građevine Hrvatskih cesta.
Prilikom postavljanja prvog sloja asfalta na Pelješkom mostu pazi se na svaki detalj. Radnici ručno zagrijavaju dijelove starog i novog asfalta kako bi sve bilo precizno u milimetar.
Ugradnja ne zahtijeva posebno valjanje asfalta, već po izlivenom radnici posipaju lomljeni kamen debljine do 5 milimetara. “To je znači agregat uronjen u bitumen postižemo njime bolje prijanjanje sa sljedećim slojem, sa završnim slojem”, kaže Granić.
– Uređivanje površine mosta sustavniji je i sveobuhvatniji posao. Uklanjanje hrđe i hidroizolacijske konstrukcije te izlijevanje asfaltne mase – tvrdi Chen Yong, inženjer gradilišta CRBC-a.
Asfaltira se trak po trak, a sve bi trebalo biti pokriveno do kraja idućeg mjeseca. Time će se most “udebljati” za dodatnih 7 i pol tisuća tona, nakon čega će konstrukcija poprimiti svoj konačni oblik po kojem će prva vozila prelaziti na proljeće.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev