>
  2 min. čitanja

Postavljene nove kontejnerske dizalice u riječkoj luci

Postavljene nove kontejnerske dizalice u riječkoj luci
Foto: Screenshot/HRT

Danas su javnosti predstavljene prve dvije od četiri kontejnerske STS (ship to shore) dizalice, koje će se koristiti za prebacivanje kontejnera između brodova i terminala.

Ove dizalice jedan su dio ulaganja ukupno vrijednog 380 milijuna eura. Rijeka Gateway terminal nakon pune realizacije u dvije faze imati će kapacitet veći od milijun kontejnerskih jedinica (TEU) na godinu te će, tvrdi se, biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe.  Početak rada terminala očekuje se sljedeće godine.

Sve u znaku žena

Druge dvije dizalice očekuju se tijekom prve faze izgradnje terminala, a sve će dobiti imena po ženama koje su ostavile značajan trag u povijesti i sadašnjosti Grada Rijeke, dok će prostor terminala postati Trg snažnih žena Grada Rijeke, piše Index.

Sve dizalice na terminalu bit će električne, a napajanje je osigurano isključivo iz održivih izvora energije. Radi smanjenja utjecaja na okoliš i buke, brodovi na terminalu će pri utovaru i istovaru gasiti bučne brodske motore jer će se napajati električnom energijom s terminala.

Član Uprave Rijeka Gatewaya Tomislav Rosandić rekao je da će terminal izravno otvoriti 300 radnih mjesta, a neizravno puno više jer takvi projekti privlače dodatne investicije u proizvodnju, skladištenje i logističke objekte. Vjeruju ovdje kako bi ovaj terminal Rijeku mogao vratiti na globalnu kartu važnih luka.

Najveći projekt u povijesti riječke luke

Ravnatelj Lučke uprave Rijeke Denis Vukorepa podsjetio je na potpisivanje koncesijskog ugovora s Rijeka Gatewayem u studenom 2021., ocijenivši da je to najveći ugovor u povijesti riječke luke, odnosno da je riječ o najvećem i najznačajnijem projektu u povijesti riječke luke.

Vukorepa je istaknuo da ukupna ulaganja u novi kontejnerski terminal iznose gotovo 600 milijuna eura. Od toga je ulaganje Lučke uprave u izgradnju 400 metara obale sa zaobaljem iznosilo oko 107 milijuna eura, ulaganje Lučke uprave i HŽ infrastrukture u izgradnju novog intermodalnog terminala oko 32 milijuna eura,  a ulaganje Hrvatskih cesta u cestu DC 403 oko 70 milijuna eura. Lučka uprava uložila je u internu spojnu cestu oko 4,5 milijuna eura, a koncesionar, Rijeka Gateway u dvije faze ulaže 380 milijuna eura.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.