>
  3 min. čitanja

Predstavljena Strategija razvoja održivog turizma do 2030.

Predstavljena Strategija razvoja održivog turizma do 2030.
Foto: Twitter

Novom Strategijom razvoja održivog turizma do 2030. u Hrvatskoj se planira održiv turizam postaviti kao imperativ i cilj cijelog turističkog sektora, istaknula je u srijedu ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac na prvom predstavljanju prijedloga te strategije.

Javno predstavljanje prijedloga te strategije održano je pred stotinjak predstavnika turističkog sektora, u sklopu javne rasprave o tom dokumentu koja traje do 20. kolovoza.

- Nakon toga, obradit će se pristigle primjedbe i prijedlozi te će prijedlog strategije ponovo biti predstavljen na Danima hrvatskog turizma (DHT) početkom listopada, nakon čega ostaje da se usvoji do kraja ove godine i počne vrijediti od 1. siječnja iduće - kazala je ministrica.

Vizija razvoja održivog turizma, kako je dodala, podrazumijeva kvalitetu i dobrobit lokalnog stanovništva, uvažavanje kulturno-povijesne i prirodne baštine, kao i rješavanje nedostatka broja i kvalitetnih radnika u turizmu te smanjenje utjecaja klimatskih promjena na turizam i njegovog negativnog utjecaja na prostor i stanovanje (s otpadom, prometnim gužvama i drugim).

- Turističke navike i potražnja se stalno mijenjaju i turisti sve više traže destinacije i objekte koji brinu o održivosti prostora i ponude, ali i autohtonim doživljajima i sigurnošću. I situacija u svijetu, sa svim geopolitičkim i klimatskim izazovima, vodi ka sve većem promišljanju i primjeni održivih rješenja u turizmu, koji kao takav može znatno pridonijeti i revitalizaciji lokalne zajednice te gospodarskom razvoju cijele Hrvatske - poručila je Brnjac.

Po riječima Zvonimire Šverko Grlić s opatijskog hotelijerskog fakulteta, koji je sudjelovao u izradi, tijekom izrade taj se dokument usklađivao s Nacionalnom razvojnom strategijom RH do 2030. te temeljnim dokumentima i politikama EU-a, uključujući i Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Na izradi su surađivali i predstavnici ključnih dionika hrvatskog turizma, ministarstva i druge relevantne institucije, kao i predstavnici lokalne zajednice i brojni građani putem anketa, a ukupno je u tom poslu sudjelovalo 2850 osoba.

Šverko Grlić je iznijela i da strategija ima četiri glavna cilja, od kojih je prvi razvoj cjelogodišnjeg turizma i njegovog regionalnog uravnoteženja, što znači smanjenje njegove velike sezonalnosti (najveće na Mediteranu), odnosno da se odvija i izvan ljeta te i na kontinentu.

Drugi cilj je turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu, u čemu se uz ostalo trebaju konzultirati, pa i mijenjati prostorni planovi, dok je treći cilj konkurentniji i inovativan turizam s boljim rješenjima ljudskih potencijala i strukturom smještaja, a ne kao sada kada u smještaju dominira sa 60 posto kapaciteta obiteljski/privatni smještaj. To traži i povoljnije poslovno i investicijsko okruženje te prilagodbu brzim tehnološkim promjenama i razvoj tzv. pametnih destinacija.

Četvrti cilj je otporan turizam s učinkovitijim zakonodavnim i upravljačkim okvirom, uz unapređenje sustava turističkih zajednica i praćenja podataka sa turističkim satelitskim računom, uključivanjem u EU sustav podataka i drugo.

S te se strane planira i donošenje prvog zakona o turizmu u Hrvatskoj, kao i niz rješenja za bolje upravljanjem podataka koji će biti dostupni i poduzetnicima.

Pomoćnik ministrice Robert Pende naglasio je da se svi ciljevi iz strategije isprepliću te da za održiv turizam treba i novi zakon o radu, koji će omogućiti i da se radnici što više zadrže u Hrvatskoj.

Pende se osvrnuo i na izazov unapređenja strukture i kvalitete smještaja, o čemu ima dosta javnih polemika jer s oko 60 posto smještajnih ukupnih kapaciteta u privatnom smještaju turizam ima manje prihode i nižu kvalitetu od željene, pa se teži da bude više hotela i turističkih naselja koji ostvaruju veće prihode i više zapošljavaju.

- Ako se struktura smještaja prilagodi ponudi sadržaja i samoj destinaciji možemo biti uspješniji u turizmu nego sada - ocijenio je Pende, dodajući da će se ubuduće više poticati oni koji će više investirati u višu kvalitetu smještaja i nove turističke proizvode.

Poticat će se posebice, kako je najavio, brownfield investicije, što također vodi ka održivosti, no neće se zanemariti ni greenfield investicije, jer to donosi veću kvalitetu i u tom smislu sve buduće investicije i financijski programi, pa i iz NPOO 1,25 milijarde kuna idu za podršku takvim projektima.

Uz to, Pende je poručio kako će se i dalje ići za smanjenjem parafiskalnih davanja te za većom primjenom inovacija i digitalizacije u transformaciji turizma.

- Ova turistička sezona još jednom dokazuje da je hrvatski turizam otporan i žilav, da se zna nositi sa svim izazovima i da ima dobru prepoznatljivost u svijetu. Približio se i rekordnoj 2019. s oko 95 posto dolazaka i noćenja kao te godine, dok je u financijskom smislu za sada odnosno u prvih sedam mjeseci za oko 33 posto veća vrijednost fiskaliziranih računa - naglasila je ministrica.

Dodala je da se nastavak dobrih trendova očekuje i u nastavku ljeta i posezoni, piše HRT.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.