>
Još od zimskog reda letenja 2020. godine Zračna luka Pula nema jutarnjih letova za Zagreb. To, drugim riječima, znači da su stanovnici Istre izgubili važnu vezu s glavnim gradom, a samim time i mogućnost da u jednom danu stignu na drugi kontinent.
Pula tako gubi i značaj na karti međunarodnih letova, a putnici koji se ipak odluče letjeti iz Pule pa presjedati u Zagrebu, nerijetko si moraju uplatiti i po dva noćenja u glavnome gradu – prije polaska i nakon dolaska iz kakve daleke destinacije.
Kao posljedični problem pri tom se pojavljuje i izostanak večernjeg dolaska međunarodnih letova u Pulu, a budući da je ovdje riječ o rotaciji istog zrakoplova, piše Istra24.
Inače, do 2020. godine iz Pule se za Zagreb letjelo u šest sati ujutro, a u glavnom hrvatskom gradu putnici su tako bili već oko sedam sati i 10 minuta.
Na relaciji Zadar - Zagreb zrakoplov Croatia Airlinesa prometuje svakodnevno u poslijepodnevnom terminu (osim subotom). O razdoblju prometovanja odlučuje prijevoznik, odgovoreno je za Istru24 kratko iz uprave pulske Zračne luke.
Službena informacija nacionalnog avioprijevoznika, Croatia Airlinesa, jest pak da oni obavljaju redoviti zračni linijski prijevoz unutar Republike Hrvatske sukladno ugovoru s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, a temeljem javnog natječaja.
Riječ je o modelu PSO (Public Service Obligation) kojim su određeni svi parametri, kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge i drugo. Važećim PSO ugovorom predviđeno je šest tjednih letova Zagreb - Pula - Zagreb tijekom zimskog reda letenja (od 29. listopada 2023. do 31. ožujka 2024.), te je kompanija sukladno tome prilagodila letove na ovoj liniji tijekom navedenog razdoblja.
Konkretno, triput tjedno (ponedjeljkom, srijedom i petkom) planirani su letovi Zagreb (via Zadar) - Pula, te povratni let Pula - Zagreb, a također triput tjedno (utorkom, četvrtkom i nedjeljom) planirani su letovi Zagreb – Pula, te povratni let iz Pule (preko Zadra) za Zagreb, stoji u odgovoru Croatia Airlinesa.
Valja naglasiti kako su svi letovi koje navode popodnevni.
Dakle, prema odgovoru nacionalnog avioprijevoznika jasno je kako je Ministarstvo prometa procijenilo da jutarnja linija koja bi Istru povezivala s glavnim hrvatskim gradom, tijekom zimskih mjeseci, nije strateški važna. Za ljetnih mjeseci predviđeno je pak 12 tjednih letova između Pule i Zagreba.
Od međunarodnih linija trenutno je u prometovanju linija za Zürich, srijedom i subotom u poslijepodnevnom terminu. Zaključno s 15. studenim ove je godine zabilježen promet od 7.618 letova te 421.613 putnika. Do 30. rujna najveći udio u broju putnika zabilježen je iz Velike Britanije (31%), Njemačke (22%), zatim Nizozemske, Poljske i Belgije. U ovoj godini bilježimo porast prometa putnika od osam posto, a što je u skladu s planom poslovanja i očekivanjima, javljaju iz uprave pulske Zračne luke.
Još uvijek im je, kažu, prerano govoriti o redu letenja za narednu sezonu. Objavit će ga, najavljuju, odmah početkom iduće godine.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev