>
  2 min. čitanja

Radovi na podmorskom ispustu u Puli intenzivno se nastavljaju: "Projekt je ključan za kvalitetu života i čuvanje okoliša"

Radovi na podmorskom ispustu u Puli intenzivno se nastavljaju: "Projekt je ključan za kvalitetu života i čuvanje okoliša"
Foto: Vodovod Pula

Prije nekoliko dana provedeni su radovi koji se odnose na samu montažu armirano-betonskih utega na cijev radi dodavanja težine cijevima.

Sve je "odrađeno" kako bi se osigurala njihova stabilnost i kontroliralo njihovo pravilno postavljanje prilikom polaganja i daljnje uporabe podmorske dionice ispusta Fažana - Badel, pišu iz pulskog Vodovoda.

Idemo sad malo o brojkama. Radovi na havarijskom ispustu CS Fažana-Badel ukupne su duljine 216 metara, od čega 49 metara čini kopneni dio i 167 metara podmorski dio.

Izgradnja havarijskih i podmorskog ispusta ukupne vrijednosti 4.252.859,26 eura, u sklopu aglomeracije Pula Sjever osim havarijskog ispusta CS Fažana - Badel obuhvaća još i izgradnju havarijskog ispusta CS Puntižela (dužine 223 metara) te podmorskog ispusta UPOV Peroj (dužine 2.460 metara s difuzorom).

- Do sada su izvedeni radovi iskopa i pripreme rova cijele dionice (kopnene i podmorske), te polaganja kopnene sekcije cijevi u rov kao i betoniranje zaštitne obloge. Pojedinačne PEHD cijevi promjera 630mm duljine 13,5m termičkim varenjem su spojene u punu duljinu sekcije. Trenutno izvodimo radove montaže armirano betonskih utega, odnosno opteživača na podmorsku sekciju cijevi, a nakon toga ćemo pristupiti polaganju cijevi u rov.

Ugradnja cjevovoda, odnosno polaganje cjevovoda na morsko dno, predviđeno je uz pomoć ronioca i plovila uz konstantnu kontrolu radijusa zakrivljenosti cjevovoda. Navedenom tehnologijom se potapa cjelovita duljina cjevovoda, na način da se cjevovod opterećen betonskim opteživačima postupno puni morem s jednog kraja. Nakon uspješnog polaganja podmorske sekcije cijevi u rov pristupit ćemo radovima betoniranja zaštitne obloge cijevi - izjavio je operativni voditelj radova Zvonimir Ćenan.

Izvođenje radova ove grupe projekta započelo je u rujnu prošle godine, a završetak radova planiran je za svibanj 2026. godine.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.