>
Prije nekoliko dana provedeni su radovi koji se odnose na samu montažu armirano-betonskih utega na cijev radi dodavanja težine cijevima.
Sve je "odrađeno" kako bi se osigurala njihova stabilnost i kontroliralo njihovo pravilno postavljanje prilikom polaganja i daljnje uporabe podmorske dionice ispusta Fažana - Badel, pišu iz pulskog Vodovoda.
Idemo sad malo o brojkama. Radovi na havarijskom ispustu CS Fažana-Badel ukupne su duljine 216 metara, od čega 49 metara čini kopneni dio i 167 metara podmorski dio.
Izgradnja havarijskih i podmorskog ispusta ukupne vrijednosti 4.252.859,26 eura, u sklopu aglomeracije Pula Sjever osim havarijskog ispusta CS Fažana - Badel obuhvaća još i izgradnju havarijskog ispusta CS Puntižela (dužine 223 metara) te podmorskog ispusta UPOV Peroj (dužine 2.460 metara s difuzorom).
- Do sada su izvedeni radovi iskopa i pripreme rova cijele dionice (kopnene i podmorske), te polaganja kopnene sekcije cijevi u rov kao i betoniranje zaštitne obloge. Pojedinačne PEHD cijevi promjera 630mm duljine 13,5m termičkim varenjem su spojene u punu duljinu sekcije. Trenutno izvodimo radove montaže armirano betonskih utega, odnosno opteživača na podmorsku sekciju cijevi, a nakon toga ćemo pristupiti polaganju cijevi u rov.
Ugradnja cjevovoda, odnosno polaganje cjevovoda na morsko dno, predviđeno je uz pomoć ronioca i plovila uz konstantnu kontrolu radijusa zakrivljenosti cjevovoda. Navedenom tehnologijom se potapa cjelovita duljina cjevovoda, na način da se cjevovod opterećen betonskim opteživačima postupno puni morem s jednog kraja. Nakon uspješnog polaganja podmorske sekcije cijevi u rov pristupit ćemo radovima betoniranja zaštitne obloge cijevi - izjavio je operativni voditelj radova Zvonimir Ćenan.
Izvođenje radova ove grupe projekta započelo je u rujnu prošle godine, a završetak radova planiran je za svibanj 2026. godine.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev