>
  2 min. čitanja

Raspisan natječaj: Benzinske crpke, kafići i moteli stižu na državne ceste

Raspisan natječaj: Benzinske crpke, kafići i moteli stižu na državne ceste
Foto: Wikimedia

Odmorišta stižu na državne ceste, imat će WC, vodu i motele, piše u nedjelju Večernji list, navodeći da su Hrvatske ceste raspisale natječaj za sve veće prometnice

Na svakih 50 odnosno sto kilometara, ovisno o tome kako studija pokaže da je najbolje, Hrvatske će ceste sagraditi odmorišta za putnike državnim cestama iscrpljene kilometrima puta.

Benzinske crpke, kafići, eventualno i koji motelčić to je plan od D1 do D10, ali i za D66, D75 te D102. Naravno, kako nitko ne zna sve državne ceste napamet, reći ćemo da se radi o praktički svim većim prometnicama koje spajaju sve četiri strane Hrvatske te o nekoliko manjih poput one od Kraljevice preko Krka do Jurandvora ili one od graničnog prijelaza Metković do Opuzena.

“Odredba Europske unije?”

A zašto odmorišta na državnim cestama poput onih na autocestama? Djelomično zato što tako nalaže odredba Europske unije, a djelomično zato što odmorišta uopće ne postoje, što u inozemstvu baš i nije praksa.

- Državne ceste, uz autoceste prometnice s najvećim intenzitetom prometa u Republici Hrvatskoj, trenutačno nemaju razvijenu odgovarajuću infrastrukturu pratećih uslužnih objekata, posebice u zadovoljavanju potreba za parkiralištima za teretna vozila te punionica za električna vozila u skladu sa zakonskim odredbama i posebnim zahtjevima koji su utvrđeni direktivama EU - kažu u Hrvatskim cestama i dodaju da se pratećim uslužnim objektima smatraju odmorišta na kojima se pružaju usluge vozačima i putnicima, čime im se omogućuje sigurna i udobna vožnja te zadovoljavanje potreba za odmorom te dodatnim sadržajima.

- Putovanja, osobito tranzitna, nameću zadovoljenje osnovnog minimuma potreba svakog korisnika, stoga oblikovanje i kapacitet pratećih uslužnih objekata ovisi o veličini i strukturi prometnog toka, zbog čega je, pri oblikovanju i odabiru lokacije odmorišta, potrebno analizirati prometne tokove i uzeti u obzir udio teretnih vozila, svrhu putovanja putnika, izvor i cilj putovanja putnika, nacionalnu strukturu putnika i njihove navike te procijeniti strukturne promjene prometnih tokova u doglednoj budućnosti - objašnjavaju Hrvatske ceste u natječaju kojim traže tvrtku koja će izraditi spomenutu analizu, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak, prenosi N1.

Hina

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.