>
ZADAR – Saborski zastupnik Mosta nezavisnih lista Miro Bulj u zadarskoj luci Gaženica održao je konferenciju za novinare. Upozorio je na davanje luke u koncesiju turskom vlasniku za malo novca, pri čemu ona nema pročistač te brodovi ispuštaju otpadne vode u Jadran bez ikakva ograničenja.
– Ja ću sad kao saborski zastupnik hitno zatražiti od Ministartsva okoliša da se utvrditi odgovornost da ovolika moderna nova investicija nema pročistač fekalija i otpadnih voda u luci Gaženica. Tko je odgovoran za onečišćenja koja će se dogoditi na ovom području? Znam da oni brodove voze po cijelom Jadranu i tko zna gdje ispuštaju tuđe fekalne i otpadne vode. Ovo je antituristički projekt i bila bi obveza koncesionara da napravi barem pročistač i da nam ne zagađuje more, uz to što ima ogromnu dobit na štetu Zadarske županije i naše Dalmacije. Ali mi smo očito postali odlagalište tuđih otpada, a to je katastrofa i ekocid. Osobno ću tražiti da se tuđe smeće riješi kako se riješava u normalnim civiliziranim državama, smatra saborski zastupnik Mosta Miro Bulj.
– Most je već prije inzistirao da se proglasi isključivi gospodarski pojas, da se bolje kontrolira naše more i da se naša kontrola prostorno proširi i na međunarodni prostor, ali to Vladi očito ne odgovara. Netko mora odgovarati za ovo što će kruzeri i manji brodovi svoje fekalije istresati u naš Jadran, dodao je.
Smatra da je ovim projektom, važnim za razvoj Zadarske županije, učinjena šteta i Hrvatskoj i okolišu i Jadranu te ljudima na tom području.
– Osim zagađenja, laž je bila i da će ovdje biti 4000 novih radnih mjesta, a danas ovdje ima desetak novozaposlenih osoba u luci, rekao je Bulj.
Ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić odgovara kako je brod balastne vode ispustio 12 milja od najbližeg kopna, što je u skladu i s međunarodnim propisima, javlja HRT.
– Isto tako netočno je da su se ispuštale fekalne vode. Ispuštale su se, prema zapisniku u dnevniku, sive vode. Jednostavno, stvar je u tome da je brod napravio taj “đir”, iako mi ovdje u Zadru, a pogotovo u Gaženici koja je suvremena luka imamo sve koncesionare koji mogu sve te usluge obaviti brodaru – odgovara Škifić.
Dodaje da svi brodovi na kružnim putovanjima imaju suvremenu opremu za pročišćavanje svih vrsta otpadnih voda, pa tako i Marella Dream.
Na prozivku Bulja kako je moguće da luka koja je državu stajala milijardu i pol kuna nema pročistač otpadnih voda, Škifić mu odgovara da mu nije poznato da ikoja luka u svijetu to mora imati.
– Ako samo pogledate luku Miami gdje ima pet-šest brodova subotom kada je izmjena gostiju, oni to jednostavno rješavaju plivajućim pontonima, a ne pročistačima na kopnu – odgovorio je Bulju ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Marjana Botić: Za što je međunarodna putnička luka u Zadru uopće planirana?
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev