>
  2 min. čitanja

RAZBIJEN MIT Govorilo se da turizam čini 20 posto hrvatskog BDP-a, no stigle su drugačije brojke!

RAZBIJEN MIT Govorilo se da turizam čini 20 posto hrvatskog BDP-a, no stigle su drugačije brojke!
Foto: Depositphotos

Izravni udjel turizma u BDP-u u Hrvatskoj iznosi 11,32 posto, a ne 20 posto kako se često komunicira u javnosti.

Podaci su ovo Državnog zavoda za statistiku koji kaže i kako je bruto dodana vrijednost turističkih djelatnosti u 2022. iznosila je 104 milijarde kuna i to je 24,53 posto od ukupno ostvarene bruto dodane vrijednosti u 2022 godini. Nakon izračuna turističkog udjela u proizvodnji za svaku od turističkih djelatnosti i ostalih djelatnosti izračunana je izravna bruto dodana vrijednost turizma. Ona je u 2022. iznosila 44,7 milijarde kuna i činila je 10,54 posto od ukupne bruto dodane vrijednosti.

Izravni bruto domaći proizvod turizma u 2022. iznosio je 57,7 milijardi kuna i njegov je udio u ukupnom bruto domaćem proizvodu iznosio 11,32 posto.

Podaci su ovo Satelitskog računa turizma, izračuna koji služi procjenjivanju izravnog ekonomskog doprinosa turizma nacionalnom gospodarstvu.

Foto: Depositphotos

Slična slika od 2019. do danas

Za usporedbu, udio svih turističkih djelatnosti u BDP-u pred 6 godina je iznosio 24,41 posto, dok je izravno turizam činio 11,82 posto BDP-a.

Brojke koje pokazuju udjel turizma u BDP-u vrlo su slične onima iz prethodnih izdanja Satelitskih računa koja DZS objavljuje svake tri godine koristeći međunarodno priznatu i trenutačno najobjektivniju metodologiju kakvu je u Hrvatskoj uveo Institut za turizam, podsjeća nas ravnatelj Instituta Damir Krešić, a prenosi Jutarnji list.

- Podsjećam da turizam ne postoji kao odvojena posebna djelatnost u NKD-u i zato je jako teško dobiti egzaktne podatke, i zato sve te brojke treba uzeti sa zrnom soli, no ta je metoda i dalje najbolja koju imamo. U ukupna bruto dodanu vrijednost turizma tako ulaze i one turističke djelatnosti koje generira i domaća potrošnja, odnosno potrošnja neturista, kao što su prijevoz i trgovina. Naime, vaš gost iz Karlovca ili čak Samobora napravio je turističku potrošnju kad vas je posjetio i potrošio neki novac u Zagrebu - lijepo je pojasnio Krešić.

Foto: Depositphotos

Koliko troše domaći, a koliko strani gosti?

Unutarnja turistička potrošnja u 2022. je iznosila 115 milijardi kuna, a od toga su ostale sastavnice potrošnje iznosile 2,3 milijarde kuna, što je 2,02 posto unutarnje turističke potrošnje. Unutarnji turistički izdaci u 2022. iznosili su gotovo 113 milijardi kuna, što je 97,98 posto unutarnje turističke potrošnje.

Dolazni turistički izdaci činili su 87,59 posto (99 milijardi kuna) unutarnjih turističkih izdataka, dok su domaći turistički izdaci činili 12,41 posto (14 milijardi kuna) unutarnjih turističkih izdataka.

Procjene su da su turistički izdaci nerezidentnih turista, posjetitelja koji su ostvarili barem jedno noćenje u Hrvatskoj, iznosili 93 milijarde kuna, što je 94,02 posto dolaznih turističkih izdataka. Turistički izdaci nerezidentnih jednodnevnih posjetitelja (izletnika) iznosili su skoro 6 milijardi kuna, što je 5,98 posto dolaznih turističkih izdataka, pišu iz DSZ-a.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.