2 min. čitanja

Riječko brodogradilište interno najavilo da plaće stižu najkasnije idući tjedan

Riječko brodogradilište interno najavilo da plaće stižu najkasnije idući tjedan
Foto: Wikimedia

Plaće za rujan u “3. maju” još nisu isplaćene, no kako Novi list doznaje, intenzivno se radi na tome. U internoj obavijesti direktor brodogradilišta Edi Kučan najavio je da će plaće uslijediti najkasnije idući tjedan, te zamolio radnike za razumijevanje i strpljenje. Novac se u istom ovom valu pokušava osigurati i za namirenje dijela kooperantskih potraživanja.

Na jučerašnjoj sjednici Nadzornog odbora u brodogradilištu neizostavna tema je i ovog puta bila usuglašavanje rješenja kako bi se novogradnja 527, u naravi samoiskrcavajući brod za rasute terete koji je ugovoren s kanadskim brodarom Algoma, mogla financijski isplatiti do kraja. Riječko brodogradilište, naime, trebat će dodatna kreditna sredstva da bi se ova novogradnja uspjela završiti i isporučiti kupcu. Važna varijabla u cijeloj ovoj priči jest i projicirani rok isporuke koji bi, prema sadašnjim najavama, trebao uslijediti do kraja prvog polugodišta ove godine. Porinuće ove novogradnje i njezino završno opremanje na vezu u trećemajskom opremnom bazenu, s druge strane, diktira isporuka glavnog brodskog motora koji je još prije godinu dana naručen u Kini. Zadnje informacije upućuju da bi krajem ovog mjeseca trebalo biti obavljeno njegovo testiranje, nakon čega bi motor trebao biti dopremljen u Hrvatsku. Očekuje se da bi to moglo biti koncem studenoga ili najkasnije u prosincu ove godine.

Novogradnja 527 zadnji je zatečen brod u gradnji u “3. maju” nakon financijskog kraha Uljanik grupe. Nakon što su prethodno završili i isporučili tri broda, Vlada je u srpnju prošle godine odlučila stati i iza ovog zadnjeg projekta, pa su tako izdana jamstva za kredit od oko 45 milijuna eura ili, preciznije 23,5 milijuna eura i 31,5 milijuna kanadskih dolara. Brod se, dakle, završava iz kredita dok kanadski kupac ugovorenu cijenu plaća na isporuci broda.

Prvi samoiskrcavajući bulk carrier, koji je zaplovio pod imenom Intrepid, podsjetimo, isporučili su početkom jeseni 2020. godine. Ovaj, koji na navozu čeka ugradnju glavnog brodskog motora, dvadesetak je metara duži od Intrepida, no njihova glavna zajednička odlika jest da su projektirani i građeni isključivo za operacije i plovidbu na sjevernoameričkim Velikim jezerima.

Premda je predsjednik NO-a Juraj Šoljić jučer ostao nedostupan na pozive Novog lista, doznaju da se na jučerašnjoj sjednici ovog tijela preispitivala i poslovna suradnja koju “3. maj” ima s talijanskom Itaquom i njezinom riječkom podružnicom. Kao što je poznato, ova suradnja razvila se tako da je riječko brodogradilište angažirano kao podizvođač u gradnji serije jahti koje je Itaqua ugovorila s Benettijem. Trećemajci su u ovom poslu zaduženi za gradnju čeličnog trupa za te jahte dok Itaqua odrađuje znatno lukrativnije poslove u aluminiju. Jedno od pitanja dotaklo se i cijene najma koju riječka Itaqua plaća za veliku halu bivše tvornice brodskih motora, pri čemu je Nadzorni odbor zauzeo stav da bi se cijena zakupa bivše MiD-ove hale morala korigirati u skladu s komercijalnim cijenama koje su prisutne na tržištu.

Jučer je objavljen i poziv za izvanrednu skupštinu brodogradilišta “3. maj”, koja bi se trebala održati 4. prosinca, no riječ je o čistoj formalnosti usklađenja temeljnog kapitala i nominalnog iznosa dionica s prelaskom na euro piše Orjana Antešić za Novi list.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.