>
Vrhunac je turističke sezone. Na turističkoj karti Hrvatske sve važniju ulogu ima i Rijeka, u koju velik broj turista dolazi morem, kruzerima. Jedan je baš jutros stigao.
Uskoro bi grad na Rječini trebao dobiti i luksuznu marinu. A u mnogim postojećim marinama zasad ne žele govoriti o trenutačnim turističkim rezultatima.
Antonija Kardum iz Turističke zajednice grada Rijeke kazala je u HTV-ovoj emisiji "Studio 4" kako je jutros u riječku luku uplovio 14 brod za kružna putovanja. Na njemu ima oko 2 500 gostiju s članovima posade.
Dodala je da su ove godine izvrsni rezultati što se tiče kruzinga.
- Samo u srpnju je došlo oko 10 000 gostiju s članovima posade. Dio njih, što nas dodatno veseli, odlučuje se za ostanak u destinaciji. No, dio putnika odlučuje se za neke izlete, bilo u okolici Rijeke, Riječki prsten, ali i u ostale dijelove Hrvatske - poručila je Kardum.
U Rijeku dolazi sve više kruzera i Rijeka je sve popularnije što se tiče takvog turizma.
- Rijeka se proteklih godina profilirala kao sjajna kruzing destinacija i sve vidljiva na nautičkoj karti svijeta - rekla je.
Predsjednik Udruženja marina pri HGK Sean Lisjak istaknuo je kako sezona ide svojim tijekom. Kazao je kako je ove godine Hrvatska doživjela određene potrese u početku nautičke sezone, posebice "u špici" u srpnju.
- Tada smo imali blagi pad dolazaka nautičara, prvenstveno govorimo o čarter gostima. Situacija se popravila nakon 20. srpnja. Do tada smo zabilježili pad oko šest posto dolazaka gostiju u tom periodu. Treba i naglasiti da smo povećali čarter flotu u odnosu na prošlu godinu za 300 plovila - dodao je.
Marine, kao takve su popunjene i nema velikih potresa. U Rijeci će se izgraditi nova marina, koja će obogatiti ponudu, a rastereti dio obale od pritiska, koji se zna dogoditi u sezoni.
U mnogim marinama zasad ne žele davati izjave o tijeku sezone, dio čarteraša kaže - bit će i 20 do 30 posto lošiji nego lani.
Lisjak je istaknuo kako ima određenih problema, i iz njih treba učiti, ali ne treba raditi velike probleme oko toga. Sve će se vidjeti nakon sezone, te onda treba donijeti određene zaključke.
Kardum je naglasila kako Rijeka u prvih sedam mjeseci bilježi turistički porast, iako je lipanj bio slabiji nego lani. Gosti su najčešće Nijemci i Talijani i to oni mlađe populacije, gosti do 40 godina. Što govori da Rijeka nije više tranzitna destinacija.
Zadržavanje turista u Rijeci prosječno je tri dana, ali Rijeka je postala i cjelogodišnja destinacija. Lisjak je rekao kako postoji i crno tržište u svim dijelovima turizma, pa tako i u čarter turizmu.
Treba stati na loptu i obuzdati porast broja plovila.
Kardum je rekla kako će Rijeka dobiti novu marinu, te će ta marina promijeniti vizuru grada Rijeke.
I.N.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev