>
  2 min. čitanja

RONIOCI U SPLITU OTKRILI RUPU U TRUPU Morski HR doznaje što se dogodilo s Petrom Hektorovićem

RONIOCI U SPLITU OTKRILI RUPU U TRUPU Morski HR doznaje što se dogodilo s Petrom Hektorovićem
Foto: Andrej Pavičić / Facebook

Kao što smo već pisali, iz Jadrolinije su potvrdili informaciju koju je doznao Morski HR, u trajekt Petar Hektorović došlo je do prodora mora, a na teren je stigla i Javna vatrogasna postrojba iz Splita. U međuvremenu doznajemo i što se točno dogodilo.

Iz vrlo pouzdanog izvoda dobili smo informaciju da je trup Hektorovića doista probijen i da je u njega ulazilo more.

- Posada je pronašla rupu, te je sanirala do konačnog popravka. Brod mora ići na dok u brodogradilište - kaže nam izvor.

- Zapovjednik broda je dobio signal da mu more ulazi u plovilo, no nije bilo alarma za bilo kakvu evakuaciju. Pozvani su ronioci iz Splita i oni su uočili rupu. To se dogodi dva puta godišnje na brodovima i nije ništa neobično - dodaje.

- Do nastanka rupe je nastalo djelovanjem galvanske struje koja s vremenom pojede željezo i to nije prvi put da se događa na ovim brodovima, te je kvar lako sanirati - uvjerava nas.

- Rupa se nalazi u tzv. suhom prostoru, visine jednog metra - pojašnjava.

Kriva je galvanska korozija

Elektrokemijska korozija ili galvanska korozija je vrsta korozije koja se zbiva u elektrolitima (kemijski spojevi koji su električki vodljivi ili to postaju u otopljenom ili rastaljenom stanju jer sadrže ili stvaraju pokretljive ione koji mogu prenositi električni naboj). Elektrokemijsku koroziju uzrokuje djelovanje korozijskih galvanskih članaka nastalih na površini metala izloženoj elektrolitu.

Za galvansku koroziju potrebna su dva metala s različitim korozijskim potencijalom, elektrolit i međusobna električna veza, bilo da su direktno spojeni ili preko nekog vodiča. Jedan metal djeluje kao anoda, a drugi kao katoda ili jednostavnije rečeno, kada su dva različita metala uronjena u morsku vodu, jači metal će preuzeti elektrone od slabijeg metala. Ti elektroni se s vremenom pojavljuju kao rupičasta struktura ili korozija na slabijem metalu.

Do galvanske korozije može doći čak i ako su dva metala na različitim brodovima. Brzina korodiranja može ovisiti o više faktora.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Prodor mora u trajekt Petar Hektorović, stigli i vatrogasci - Jadrolinija: “Uzrok problema je saniran, brod ide na pregled u brodogradilište!
Iz Jadrolinije su potvrdili informaciju koju je doznao Morski HR, u trajekt Petar Hektorović došlo je do prodora mora, a na teren je stigla i Javna vatrogasna postrojba iz Splita. Pojasnili su nam i što se dogodilo: - Trajekt Petar Hektorović odradio je jutarnju plovidbu na trajektnoj liniji
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.