>
Kao što smo već pisali, iz Jadrolinije su potvrdili informaciju koju je doznao Morski HR, u trajekt Petar Hektorović došlo je do prodora mora, a na teren je stigla i Javna vatrogasna postrojba iz Splita. U međuvremenu doznajemo i što se točno dogodilo.
Iz vrlo pouzdanog izvoda dobili smo informaciju da je trup Hektorovića doista probijen i da je u njega ulazilo more.
- Posada je pronašla rupu, te je sanirala do konačnog popravka. Brod mora ići na dok u brodogradilište - kaže nam izvor.
- Zapovjednik broda je dobio signal da mu more ulazi u plovilo, no nije bilo alarma za bilo kakvu evakuaciju. Pozvani su ronioci iz Splita i oni su uočili rupu. To se dogodi dva puta godišnje na brodovima i nije ništa neobično - dodaje.
- Do nastanka rupe je nastalo djelovanjem galvanske struje koja s vremenom pojede željezo i to nije prvi put da se događa na ovim brodovima, te je kvar lako sanirati - uvjerava nas.
- Rupa se nalazi u tzv. suhom prostoru, visine jednog metra - pojašnjava.
Elektrokemijska korozija ili galvanska korozija je vrsta korozije koja se zbiva u elektrolitima (kemijski spojevi koji su električki vodljivi ili to postaju u otopljenom ili rastaljenom stanju jer sadrže ili stvaraju pokretljive ione koji mogu prenositi električni naboj). Elektrokemijsku koroziju uzrokuje djelovanje korozijskih galvanskih članaka nastalih na površini metala izloženoj elektrolitu.
Za galvansku koroziju potrebna su dva metala s različitim korozijskim potencijalom, elektrolit i međusobna električna veza, bilo da su direktno spojeni ili preko nekog vodiča. Jedan metal djeluje kao anoda, a drugi kao katoda ili jednostavnije rečeno, kada su dva različita metala uronjena u morsku vodu, jači metal će preuzeti elektrone od slabijeg metala. Ti elektroni se s vremenom pojavljuju kao rupičasta struktura ili korozija na slabijem metalu.
Do galvanske korozije može doći čak i ako su dva metala na različitim brodovima. Brzina korodiranja može ovisiti o više faktora.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev