>
Ostalo je manje od 340 sjevernoatlantskih pravih kitova, a upravo udari brodova su među najvećim prijetnjama ovoj vrsti. Sjevernoatlantski pravi kitovi nekad su bili brojni, ali su komercijalnim kitolovom izlovljeni gotovo do istrebljenja. Njihov se broj nažalost jako sporo oporavlja.
Plovila uz istočnu obalu SAD-a moraju češće usporavati kako bi se bar malo sačuvala nestajuća vrsta kitova od izumiranja, priopćila je savezna vlada.
Nacionalna uprava za oceane i atmosferu objavila je to putem novih predloženih pravila osmišljenih upravo da spriječe sudare brodova sa sjevernoatlantskim kitovima.
Sudari s plovilima i zapetljavanje u ribolovnu opremu dvije su najveće prijetnje divovskim životinjama, kojih je manje od 340 i čija je populacija u stalnom padu, piše The Guardian.
Napori za spašavanje kitova dugo su bili usmjereni na ribolovnu opremu, posebno onu koju koriste ribolovci jastoga na istočnoj obali. Predložena pravila o brzini plovila znače zapravo da vlada želi da brodarska industrija preuzme veću odgovornost.
SAD priprema nova ograničenja brzine u brodskom prometu kako bi spasila ugrožene kitove. Sjevernoatlantski pravi kitovi nekad su bili brojni, ali su lovljeni gotovo do istrebljenja komercijalnim kitolovom.
Sjevernoatlantski pravi kit doplivao je do plaže Duxbury u Massachusettsu prošlog svibnja. Dužnosnici pozdravljaju 'ohrabrujući' broj rođenih pravih kitova u sjevernom Atlantiku.
- Promjene u postojećoj regulaciji brzine plovila ključne su za stabilizaciju tekućeg pada populacije kitova i sprječavanje izumiranja vrste - stoji u predloženim pravilima koja bi trebala biti objavljena u saveznom registru.
Nova pravila bi proširila sezonske spore zone na istočnoj obali koje zahtijevaju od pomoraca da uspore na 10 čvorova (nešto više 19 km/h).
Pravila također navode da će se stvoriti okvir za provedbu obveznih ograničenja brzine kad se zna da su kitovi prisutni izvan sezonskih sporih zona.
Savezne vlasti provele su nekoliko godina preispitujući propise o brzini koji se koriste za zaštitu kitova. Pravila plovidbe dugo su bila usredotočena na šarenilo sporih zona koje od pomoraca zahtijevaju usporavanje zbog kitova. Neke od zona su obvezne, dok su druge dobrovoljne.
Organizacija za zaštitu okoliša Oceana objavila je izvješće 2021. u kojem se navodi da je nepoštivanje gotovo 90% u obveznim zonama, a da je usklađenost također opasno niska (gotovo 85%) u dobrovoljnim.
- Nije tajna da su brza plovila rasprostranjena duž migracijske rute kitova sjevernog Atlantika, duž cijele istočne obale - rekao je Gib Brogan, direktor kampanje.
Mnogi članovi pomorske industrije bili su svjesni da su nova pravila o brzini na putu.
Chris Waddington, tehnički direktor Međunarodne pomorske komore sa sjedištem u Londonu, rekao je da pomorska industrija ozbiljno shvaća zaštitu kitova i poduzela je mjere za njihovu zaštitu, od uključivanja sudionika do smanjenja brzine i preusmjeravanja.
Pravi kitovi nekoć su bili brojni, ali njihova je populacija naglo pala zbog komercijalnog kitolova prije nekoliko generacija. Iako su desetljećima zaštićeni Zakonom o ugroženim vrstama, sporo su se oporavljali.
Više od 50 kitova udarili su brodovi između proljeća 1999. i proljeća 2018. Znanstvenici su posljednjih godina govorilli da zagrijavanje oceana uzrokovano klimatskom krizom uzrokuje da kitovi odlutaju iz zaštićenih područja na brodske putove u potrazi za hranom.
Kitovi se rađaju uz obalu Georgije i Floride i kreću prema sjeveru kako bi se hranili u Massachusettsu, Maineu i Kanadi.
Članovi industrije za lov jastoga u Novoj Engleskoj tvrde da se previše pravila osmišljenih za spašavanje kitova fokusira na ribolov, a ne na udare plovila.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev