>
Nakon što je Morski HR otkrio kako novi Pravilnik o odori državnih službenika lučkih kapetanija degradira zaposlene u toj javnoj službi, smanjuje im činove i propisuje samo pet radnih majica u pet godina, odnosno jednu majicu godišnje, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Siniša Orlić kaže da je tablica objavljena - greškom!
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poručuju kako je tablica s količinom radne opreme i odjeće za zaposlene u lučkim kapetanijama objavljena – greškom, te da će biti ispravljena u idućih nekoliko dana.
- U najvećem dijelu objavljenog, poput odredbi o broju polo majica kratkih i dugih rukava, kao i kod brojnih drugih dijelova odjeće i opreme za zaposlenike lučkih uprava, umjesto svakih pet godina treba stajati svako dvije godine - rekao je za Novi list u telefonskom razgovoru Siniša Orlić.
Na pitanje o plaćama zaposlenih u lučkim upravama, odnosno o njihovom eventualnom povećanju, Orlić nije htio odgovoriti.
Orlić je istaknuo kako je upravo o vrsti, kvaliteti i količini radne odjeće i opreme provedena anketa među zaposlenicima lučkih kapetanija, a na temelju te ankete je izrađen novi Pravilnik o odori državnih službenika lučkih kapetanija.
- Zanimalo nas je što je dobro, što nije, što treba popraviti. Ocjena u anketi je bila vrlo dobra, ali smo uzeli u obzir primjedbe o količini, vrsti i materijalima od kojih su izrađeni pojedini dijelovi radne odjeće i opreme zaposlenika lučkih kapetanija. Nažalost, u objavi na službenim stranicama Narodnih novina došlo je do greške koju ćemo ispraviti čim to bude moguće - rekao je Orlić.
Nakon što je o novom pravilniku prvi pisao portal Morski HR, i kolege s Novog lista razgovarali su s više zaposlenika lučkih uprava, a svi oni ističu kako je novi pravilnik ponižavajući, ali još više od toga ponižavajućim smatraju plaće zaposlenih u lučkim upravama.
- Voditelj većih brodica lučkih uprava ima neto plaću jedva nešto višu od tisuću eura. Voditelji manjih brodica imaju osnovnu plaću od oko 700 do 750 eura. Riječ je, primjerice, o brodicama kojima se prevoze pacijenti u hitnoj službi, a plaće članova posade još su niže od tog iznosa. Voditelj većih brodica ima jedva nešto viši koeficijent od najnižih plaća u lučkim upravama, poput plaće spremačice, pri čemu nipošto ne umanjujemo vrijednost posla koji one ili bilo tko drugi od kolega obavljaju. Samo želimo reći da su naše plaće minimalno korigirane u zadnjih deset i više godina i da su potpuno neproporcionalne poslu koji obavljamo - ističu sugovornici koji nisu htjeli izlaziti u javnost imenom i prezimenom, zbog bojazni za svoja radna mjesta.
Iako ravnatelj Orlić tvrdi da je pri objavi Pravilnika o odori bila riječ o greški, neki od sugovornika kažu kako su već dobili prve pošiljke radne odjeće, prema novom pravilniku, pri čemu je u pojedinim slučajevima bila riječ o, kako tvrde, već rabljenoj odjeći koju, kako ističu, nemaju namjeru odjenuti.
- Dobili smo neke majice, požutjele i očito već nošene koje sigurno nećemo nositi - kaže jedan od sugovornika. Inače, prema dosadašnjem pravilniku, zaposlenici na brodovima lučkih kapetanija imali su pravo na po pet polo majica dugih i kratkih rukava svake dvije godine, uz jednako toliko košulja. Prema Orlićevim riječima, ta se brojka ne bi trebala mijenjati, te bi po pet majica i košulja dugih i kratkih rukava trebali dobivati svake dvije godine, no kako kažu sugovornici, isporuke radne odjeće ni do sad nisu bile redovite pa se pitaju u kakvim će odorama raditi u idućim godinama.
- Sve je istina, hoćemo li raditi u iznošenim i pohabanim majicama, košuljama. Kakvu to sliku pomorskih vlasti prikazujemo prema onima koje bismo trebali nadzirati - ističe sugovornik.
Većina ih, ipak, kao najveći problem ističe plaće, zbog kojih, kako tvrde, brojni njihovi kolege odlaze iz lučkih kapetanija, iako je riječ o iskusnim i stručnim ljudima koji znaju svoj posao.
A o kakvom je poslu riječ, možda najbolje pokazuje podatak da su samo tijekom 2021. godine izveli ukupno 610 akcija traganja i spašavanja na moru, često po vrlo nepovoljnim vremenskim uvjetima, a uz to obavljaju i prijevoz hitnih medicinskih pacijenata morem. To je samo dio njihovog posla, jer većinu vremena provode u nadzoru sigurnosti plovidbe, tijekom kojeg godišnje obave tisuće nadzora. Tako je, primjerice, samo u jednodnevnoj akciji Sigurna plovidba 2022. godine, duž Jadrana obavljeno 360 inspekcijskih pregleda, pri čemu je izrečeno kazni za prekršitelje u iznosu od 421 tisuću kuna.
Marinko Glavan, D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev