4 min. čitanja

Šef sigurnosti plovidbe o smanjenju količine radne odjeće radnicima Lučkih kapetanija: "Tablica je objavljena greškom"

Šef sigurnosti plovidbe o smanjenju količine radne odjeće radnicima Lučkih kapetanija: "Tablica je objavljena greškom"
Foto: Morski HR

Nakon što je Morski HR otkrio kako novi Pravilnik o odori državnih službenika lučkih kapetanija degradira zaposlene u toj javnoj službi, smanjuje im činove i propisuje samo pet radnih majica u pet godina, odnosno jednu majicu godišnje, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Siniša Orlić kaže da je tablica objavljena - greškom!

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture poručuju kako je tablica s količinom radne opreme i odjeće za zaposlene u lučkim kapetanijama objavljena – greškom, te da će biti ispravljena u idućih nekoliko dana.

- U najvećem dijelu objavljenog, poput odredbi o broju polo majica kratkih i dugih rukava, kao i kod brojnih drugih dijelova odjeće i opreme za zaposlenike lučkih uprava, umjesto svakih pet godina treba stajati svako dvije godine - rekao je za Novi list u telefonskom razgovoru Siniša Orlić.

O plaćama odbio odgovoriti

Na pitanje o plaćama zaposlenih u lučkim upravama, odnosno o njihovom eventualnom povećanju, Orlić nije htio odgovoriti.

Orlić je istaknuo kako je upravo o vrsti, kvaliteti i količini radne odjeće i opreme provedena anketa među zaposlenicima lučkih kapetanija, a na temelju te ankete je izrađen novi Pravilnik o odori državnih službenika lučkih kapetanija.

Šef sigurnosti plovidbe, Siniša Orlić

- Zanimalo nas je što je dobro, što nije, što treba popraviti. Ocjena u anketi je bila vrlo dobra, ali smo uzeli u obzir primjedbe o količini, vrsti i materijalima od kojih su izrađeni pojedini dijelovi radne odjeće i opreme zaposlenika lučkih kapetanija. Nažalost, u objavi na službenim stranicama Narodnih novina došlo je do greške koju ćemo ispraviti čim to bude moguće - rekao je Orlić.

Nakon što je o novom pravilniku prvi pisao portal Morski HR, i kolege s  Novog lista razgovarali su s više zaposlenika lučkih uprava, a svi oni ističu kako je novi pravilnik ponižavajući, ali još više od toga ponižavajućim smatraju plaće zaposlenih u lučkim upravama.

- Voditelj većih brodica lučkih uprava ima neto plaću jedva nešto višu od tisuću eura. Voditelji manjih brodica imaju osnovnu plaću od oko 700 do 750 eura. Riječ je, primjerice, o brodicama kojima se prevoze pacijenti u hitnoj službi, a plaće članova posade još su niže od tog iznosa. Voditelj većih brodica ima jedva nešto viši koeficijent od najnižih plaća u lučkim upravama, poput plaće spremačice, pri čemu nipošto ne umanjujemo vrijednost posla koji one ili bilo tko drugi od kolega obavljaju. Samo želimo reći da su naše plaće minimalno korigirane u zadnjih deset i više godina i da su potpuno neproporcionalne poslu koji obavljamo - ističu sugovornici koji nisu htjeli izlaziti u javnost imenom i prezimenom, zbog bojazni za svoja radna mjesta.

Slika hrvatskih pomorskih vlasti: Požutjela i rabljena odjeća

Iako ravnatelj Orlić tvrdi da je pri objavi Pravilnika o odori bila riječ o greški, neki od sugovornika kažu kako su već dobili prve pošiljke radne odjeće, prema novom pravilniku, pri čemu je u pojedinim slučajevima bila riječ o, kako tvrde, već rabljenoj odjeći koju, kako ističu, nemaju namjeru odjenuti.

- Dobili smo neke majice, požutjele i očito već nošene koje sigurno nećemo nositi - kaže jedan od sugovornika. Inače, prema dosadašnjem pravilniku, zaposlenici na brodovima lučkih kapetanija imali su pravo na po pet polo majica dugih i kratkih rukava svake dvije godine, uz jednako toliko košulja. Prema Orlićevim riječima, ta se brojka ne bi trebala mijenjati, te bi po pet majica i košulja dugih i kratkih rukava trebali dobivati svake dvije godine, no kako kažu sugovornici, isporuke radne odjeće ni do sad nisu bile redovite pa se pitaju u kakvim će odorama raditi u idućim godinama.

- Sve je istina, hoćemo li raditi u iznošenim i pohabanim majicama, košuljama. Kakvu to sliku pomorskih vlasti prikazujemo prema onima koje bismo trebali nadzirati - ističe sugovornik.

Većina ih, ipak, kao najveći problem ističe plaće, zbog kojih, kako tvrde, brojni njihovi kolege odlaze iz lučkih kapetanija, iako je riječ o iskusnim i stručnim ljudima koji znaju svoj posao.

A o kakvom je poslu riječ, možda najbolje pokazuje podatak da su samo tijekom 2021. godine izveli ukupno 610 akcija traganja i spašavanja na moru, često po vrlo nepovoljnim vremenskim uvjetima, a uz to obavljaju i prijevoz hitnih medicinskih pacijenata morem. To je samo dio njihovog posla, jer većinu vremena provode u nadzoru sigurnosti plovidbe, tijekom kojeg godišnje obave tisuće nadzora. Tako je, primjerice, samo u jednodnevnoj akciji Sigurna plovidba 2022. godine, duž Jadrana obavljeno 360 inspekcijskih pregleda, pri čemu je izrečeno kazni za prekršitelje u iznosu od 421 tisuću kuna.

Marinko Glavan, D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

U novom Pravilniku o odorama, djelatnicima Lučke kapetanije manji činovi i samo jedna polo majica godišnje!
U Narodnim novinama početkom siječnja izišao je novi Pravilnik o odorama djelatnika Lučkih kapetanija. No, umjesto da daju naznačiti bolja vremena ljudima koji se sve više javno bune protiv načina kako se Uprava sigurnosti plovidbe prema njima odnosi, sada je Pravilnikom određena njihova degradacija, žale nam se iz Lučkih kapetanija
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.