>
ŠIBENIK - Nekadašnja pročelnica županijskog Upravnog odjela za pomorstvo, promet i otočni razvoj, Jadranka Fržop, od početka 2021. godine preuzela je palicu ravnateljice Lučke uprave Šibensko-kninske županije. Po struci pravnica, svoje je prve poslovne korake napravila u Općini Pirovac 1997., a već dvije godine nakon imala je prve temelje u županijskom Uredu za pomorstvo nakon čega je jedno vrijeme radila i u županijskoj Policijskoj upravi. Od 2008. je pročelnica u Upravnom odjelu za pomorstvo, promet i otočni razvoj, a 2016. bila je i pomoćnica ministra u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.
S obzirom da je prije 15 godina bila i vršiteljica dužnosti ravnatelja lučke uprave, nije joj nepoznat teren upravljanja županijskim lučkim područjem. No kako je uvoditi red u dosadašnji nered, hvatati korak i rokove s europskim sredstvima za gradnju i obnovu luka i je li joj kao ženi teže ili lakše raditi ovaj posao, odgovara u intervjuu, kojeg je dala našem portalu.
Od kad ste na čelu Lučke uprave, koje su osnovne promjene u strukturi luka kojima upravljate?
U svom programa i radu pokušavam osigurati jednak pristup lučkim područjima, a upravljamo s 25 luka i 50 lučkih bazena u kojima treba osigurati funkcioniranje, zbrinjavanje otpada, nadzor, osigurati komunalni vez i u konačnosti rekonstruirati ili izgraditi novi dio luke. To u praksi znači da pripreme projektne dokumentacije, realizacije projekata te redovnog održavanja ima puno. Nadalje, ono što smatram jako važnim pored rekonstrukcije stare i izgradnje nove lučke infrastrukture je i osiguravanje komunalnog veza, a samo u ovoj godini do sad smo povećali broj vezova za 250 u odnosu na prošlu godinu za područja Bilica, Jezera, Murtera, čime se uvodi red na lučkom području. To je i najteži dio ali svakako potreban.
Dosta novca se ulaže u obnovu i gradnju lučkog područja. Je li Šibensko-kninska županija prati trendove i povlači EU sredstva za te svrhe?
- U 2022. godini Lučka uprava Šibensko-kninske županije završila je vrlo važne projekte uređenja luka diljem županije, a planirane aktivnosti u 2023. godini su možda veće i ambicioznije nego u prethodnoj. Kada govorimo o projektima koje je provela Lučka uprava Šibensko-kninske županije u 2022. godini, treba naglasiti kako je više od 17 milijuna kuna uloženo u lučku infrastrukturu.
Projekt koji upravo završavamo, a koji smo započeli 2020. godine je projekt Izgradnje trajektnog pristana u luci Kaprije težak 24 milijuna kuna, financiran bespovratnim sredstvima EU.
Planiranim zahvatom izmješten je postojeći pristan koji se nalazi u centru mjesta, u zoni plitkog mora na rubno područje Kaprija, u zonu veće dubine mora.
Izgradnjom novog pristanišnog gata u luci Kaprije omogućit će se korištenje trajekata sa većim gazom i boljim maritimnim sposobnostima i na taj način poboljšati kvaliteta linijskog prijevoza i povećati sigurnost plovidbe na državnoj trajektnoj liniji Šibenik – Zlarin – Obonjan – Kaprije – Žirje i državnoj brzobrodskoj liniji Žirje – Kaprije – Šibenik te omogućiti bolja povezanost između kopna i otoka šibenskog arhipelaga, naročito Kaprija i Žirja.
Boje li se građani promjena, odnosno uvođenja reda i imate li problema s provođenjem pravilnika i zakona?
- Većina ljudi želi uspostavu sustava i reda na pomorskom odnosno lučkom području. Ponekad se u tom stavljanju u sustav dogode manje neprilagođenosti ali u konačnosti prepozna se namjera da red moramo zajednički uspostavljati i da se lučko područje ne može gospodarski koristiti bez valjane pravne osnove. Problem je sustav nadzora korištenja lučkog područja koji mora biti u provedbi učinkovit i temeljiti se na zakonodavnom okviru.
Uz sve ovo, pretpostavljam da je teško biti žena u ovome poslu. Kako se nosite sa svakodnevnim stresom kojeg, pretpostavljam, nerijetko uzrokuju oni koji bi radili po starom?
- Dugogodišnje iskustvo pomaže u svakom pa i u ovom poslu. Uz to teško bi bilo raditi bez dobrog tima ljudi kakav imam. Uz sve to kao i podršku obitelji sa stresom se lakše nositi. Kao žena nisam nikad uočavala razliku u odnosu na kolege.
Koji su planovi Lučke uprave u narednom razdoblju i što građane očekuje?
- Planove volim podijelit u nekoliko grupa, fokusa interesa.
Nove prilike za Lučku upravu Šibensko-kninske županije nalazimo svakako u novoj financijskoj perspektivi 2021.-2027. financiranjem iz EU fondova koje je pred nama. Na jesen ove godine planiramo prijaviti više projekta lučke infrastrukture u našoj županiji a riječ je prije svega o projektima u luci Prvić Šepurine i projektu Murter. Nadamo se da ćemo do jeseni znati u kojem smjeru će ići naši projekti koji su u visokoj fazi spremnosti izrade projektne dokumentacije i već sada se mogu aplicirati u vrlo kratkom periodu.
Drugi fokus, ne manje bitan su tzv. nacionalna sredstva koja uz pomoć Županije i jedinica lokalne samouprave realiziramo a to su Mala Jaruga - komunalna luka luka Skradin koju planiramo završiti prije ljeta, te uređenje dijela obale u Rogoznici i rekonstrukcija Donje rive u Tribunju kroz ovu i iduću godinu.
U izradi smo i projektnih dokumentacija za: Dolac- Šibenik, ribarski dio luke sv Petar u Šibeniku, Pirovac, Prvić Luku, Boci- Zlarin, Peleš- Rogoznica …. a koje ćemo također sukladno spremnosti i aplicirati na europske programe sufinanciranja ili iz Državnog proračuna kako običavamo reći - nacionalnih sredstava.
Treći fokus – redovno održavanje lučke podgradnje trenutno za istaknuti u lukama Tisno, Jezera, Bilice i Murter.
Veliki je uspjeh LUŠKŽ da smo, kroz razgovore i pregovore, uspjeli doći do više sredstava od onih na koje smo dosada navikli. Obratiti ćemo pozornost da još kvalitetnije i bolje koristimo sredstva namijenjena izgradnji lučke infrastrukture, te da aktivno radimo na ulaganju, razvoju i održavanju naših lučkih područja.
Očekujemo da će 2023. godina biti još bolja nego prethodna, a optimizam temeljimo na brojnim projektima i aktivnostima koje se nadamo realizirati - zaključuje Jadranka Fržop, ravnateljica Lučke uprave Šibensko-kninske.
Jurica Gašpar
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev