>
ŠIBENIK - Rijetko koji brod u Jadrolinijinoj floti je toliko omiljen i voljen kao Tijat. Gotovo sedam desetljeća taj vremešni starac neumorno kroti valove diljem Jadrana pri čemu se najduže zadržao na liniji 505 koja Šibenik povezuje sa Zlarinom, Prvićem i Vodicama.
Spomenuta brodska linija od 1. srpnja više nikada neće biti ista, jer baš na taj dan Tijatu istječe licenca za plovidbu. Brod odlazi u dugo najavljivanu, ali još uvijek neizvjesnu mirovinu.
Kažemo „neizvjesnu“, jer je sudbina Tijata u rukama Jadrolinije koja još uvijek nije službeno potvrdila gdje će Tijat završiti.
Na našu najveću brodarsku tvrtku peticijom su pokušali utjecati i zaljubljenici u brod okupljeni oko Facebook grupe „Tijat u srcu“, a sve s ciljem da se brod spasi. Nedavno je održan i sastanak između inicijatora peticije te Župana Marka Jelića i gradonačelnika Šibenika Željka Burića koji su se također uključili u priču oko Tijata.
Stav svih dionika sastanka bio je jasan, Tijat se treba spasiti!
– Tijat je u nadležnosti Županije. U ovom trenutku ne mogu reći gdje će brod završiti jer se tu otvaraju brojna pitanja koja su van ingerencije grada Šibenika, od brodskog veza, pomorskog dobra i sličnih stvari. Nije sporno da želimo spasiti Tijat. Radimo na tome da brod ne završi u rezalištu, to vam mogu potvrditi – kaže za Šibenski Burić.
Podsjetimo, Morski HR je doznao da brodu Premudi u lošinjskom brodogradilištu planiraju ugraditi Tijatovo srce, nepoderivi motor Sulzer 6 TW 24, kakvi se u svijetu više ne proizvode. Strahuju tako njegovi ljubitelji, kojih nema mali broj, da će to biti konačan kraj njihovu ljubimcu. Srećom, postoji dobra volja i od Ministarstva kulture, ali i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da se ovaj brod u Šibeniku trajno zadrži.
– Prošlog tjedna je održan sastanak sa šibensko-kninskim županom, gospodinom Marko Jelićem. I on i gradonačelnik Šibenika Željko Burić su se složili da je Tijat brod koji je potreban Šibeniku te bi se upotrijebio kao dodatak projektu šibenskih tvrđava.
Šibeniku je potreban brod koji bi održavao linije za kupalište Jadriju,posjet muzejima na Zlarinu i Krapnju kao i tvrđavi Sv. Nikole na ulazu u Kanal sv. Ante. Tijekom sastanka, gradonačelnik i župan su se čuli telefonom i potvrdili zajednički stav da se Tijat preuzme ostane u šibenskom okružju te služi za navedene projekte. Također je bilo razgovora da se Tijat sačuva s originalnim motorom što bi bio posebno dobar potez jer bi time brod ima puno veću vrijednost.
Uglavnom, za sada se čini da je ispred Tijata budućnost i to svijetla i čeka se naravno službeni epilog. To bi bio hvale vrijedan potez grada Šibenika i Županije Šibenske jer do sada nijedan brod nije sačuvan na taj način. Priču olakšava činjenica da u EU fondovima postoje stavke baš za takve projekte. Tijata bi svakako trebalo sačuvati za buduće generacije,kao spomenik brodogradnje i pomorstva u Hrvata, koji su kao prekaljeni pomorci plovili i još plove na svim morima te brodovima svih kategorija – kaže član grupe Tijat u srcu i tajnik Udruge pomorskih kapetana i časnika Šibenik, Saša Jurat.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev