>
ŠIBENIK – Trebao je to biti “posao stoljeća” i najveća strateška investicija u posljednjih sto godina – “Iskra brodogradilište Šibenik” potpisalo je s ukrajinskim državnim brodogradilištem “Pallada” iz Hersona ugovor vrijedan 10 milijuna eura o izgradnji novog plutajućeg doka dugog 120 metara, širokog 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.
Novi dok trebao je označiti renesansu šibenskih meštara, omogućiti servisiranje gotovo čitave flote trajekata “Jadrolinije”, svih brodova HRM-a, uključujući i budući vanobalni ophodni brod, te luksuzne mega jahte, duljine preko 100 metara. Novi dok trebao je zamijeniti stari, dug 70 metara i nosivosti 1500 tona, koji je u službi još od 1924. godine, što je skoro sto godina, piše Šibenski.
Kako je u studenome kazao Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik, riječ je o strateškoj investiciji koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unaprjeđenje kvalitete usluga.
– Novi dok bit će izgrađen u kombiniranoj tehnologiji armirano betonskog pontona i čelične konstrukcije, čime će se značajno produljiti njegov životni vijek te smanjiti troškovi održavanja u odnosu na tehnologiju isključivo čelične konstrukcije. Građen je u skladu s najvišim ekološkim standardima te će imati ugrađene tankove za prikupljanje otpadnih voda i štetnih tvari koje nastaju prigodom radova na brodu. Upravljanje dokom je potpuno digitalizirano i svim se njegovim funkcijama upravlja putem računalnog sustava – govorio je Vuletić.
No, sve je to palo u vodu s invazijom Putinove Rusije na Ukrajinu. Grad Herson zauzela je ruska vojska, a na pitanje što se događa, direktor “Iskra brodogradilišta” nam je odgovorio:
– Riječi su suvišne. Vidite isto što i mi, svi gledamo televiziju, čitamo novine. Situacija, najblaže rečeno, nije dobra. Grad je uništen, ljudi su u kućama. Poslovnim partnerima smo ponudili pomoć, humanitarnu i svaku drugu, oko zbrinjavanja izbjeglica, zasad im nije potrebna. I to je to. Sve drugo je – u drugom planu – kazao nam je Vuletić.
Situacija nije dobra, ni općenito, na poslovnom planu. Cijene doslovno divljaju. Ne samo cijene nafte, benzina i energenata, nego i sirovina, aluminija i željeza. Otišle su i po 30 – 40 posto. Još otprije ratnih događaja zavrtjela se spirala inflacije, pa su u Mandalini čak i digli plaće radnicima, pokušavajući barem minimalno slijediti rast troškova života. Digli bi i više da ih nije neugodno iznenadio rast cijena komunalne naknade grada Šibenika za 50 posto, od 1. siječnja ove godine.
U svakom slučaju, šteta za “Iskra brodogradilište”, jer se u Mandalini, ali i svuda okolo budio optimizam nakon korone, većina se brodara pripremala za sezonu, u kojoj se očekivalo vraćanje u normalu. Ali, od nje očito – ništa!
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
Iskra brodogradilište Šibenik ugovorilo gradnju plutajućeg doka u Ukrajini i krenulo u najveću stratešku investiciju do sad
Šibensko brodogradilište Iskra ugovorilo najveću stratešku investiciju
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev