>
Prije nekoliko godina Ministarstvo mora pompozno je najavilo Nautički informacijski servis (nIS), dvojezičnu besplatnu aplikaciju za pametne telefone Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) namijenjenu zapovjednicima jahti, voditeljima brodica, ribarima, roniocima, kupačima i drugim osobama koji provode vrijeme uz obalu i na moru. Trebala je poslužiti i prijaviteljima devastacije pomorskog dobra, pa ju je i Morski HR predstavio javnosti u nadi da će građani preko nje lakše doći do bitnih informacija i rješenja mnogih problema na moru. Godine su prolazile, a problemi s aplikacijom su se nizali, da bi naposlijetku, potiho postala u potpunosti disfunkcionalna.
- Imate li možda informaciju koji je razlog uklanjanja opcije poziv 195 i prijave prekršaja na aplikaciji nIS? Naime, i sami ste pisali 2021. o korisnosti iste mogućnosti u aplikaciji i sada je poseljednjim ažuriranjem uklonjena. Ispada kao poticaj kriminalu - sumnja jedan nautičar.
nIS je, naime, razvijen kako bi korisnik aplikacije mogao dati lučkim kapetanijama i drugim službama sigurnosti plovidbe i suzbijanja onečišćenja mora, a posebice službi traganja i spašavanja na moru, bitne i detaljne podatke na jednostavan i brz način, ali i da bi korisniku u svakom trenutku i na svakom mjestu bili lako dostupni podaci bitni za njegovu vlastitu sigurnost na moru i uz obalu.
Uporabom nIS-a korisnici imaju uvijek točan podatak o uvjetima na moru, kontaktima najbližih hitnih javnih usluga, ali i lukama, sidrištima ili slično upravo na onoj lokaciji na kojoj se trenutno nalaze. nIS je osobito korisna aplikacija za one osobe koji se sami odvaže isploviti na more, jer uporabom ove aplikacije na moru nitko nije sam. Aplikacija nIS vam omogućuje da otklonite opasnost po sebe i druge, ali i da dobijete žurnu pomoć kada vam je ona zaista potrebna.
Aplikacija nIS programirana je za rad u svako doba (24x7) i na svakoj vašoj poziciji na moru, stoji i danas na stranicama Ministarstva mora.
A evo što o nefunkcioniranju aplikacije kažu iz Ministarstva:
- Obzirom da od uspostave NIS aplikacije kontinuirano radimo na njenoj nadogradnji, kako bi bila što učinkovitija za korisnike, tako su i sada u tijeku radovi na poboljšanju funkcionalnosti NIS aplikacije.
Tako je funkcionalnost ostvarivanja poziva hitnog broja 195 službe traganja i spašavanja na moru, neposredno iz aplikacije nIS, uklonjena s obzirom da od uspostave aplikacije nije bila korištena niti jednom od strane korisnika. Analiza i statistički podaci pokazali su kako građani pozive u pomoć ostvaruju direktnim pozivom na broj 195 te daljnje održavanje predmetne funkcionalnosti aplikacije NIS nije bilo operativno ni ekonomski svrhovito.
Funkcionalnost prijave pomorskih prekršaja korištenjem aplikacije NIS onemogućena je obzirom je u tijeku cjelovito restrukturiranje postupka prijave pomorskih prekršaja od strane građana, odgovorili su iz Ministarstva mora.
Podsjetimo, upravo ova opcija unutar aplikacije, u istom ministarstvu navedena je kao najvažnija:
"Za korisnike koji se na moru nađu u nevolji jedna od najvažnijih značajki aplikacije 'nIS' bit će to što će ona prilikom svakog poziva upućenog na broj 195 Službe traganja i spašavanja na moru istovremeno slati i njihovu točnu lokaciju kako bi im pomoć što brže stigla", kazali su 2021. godine na njenom predstavljanju.
Jurica Gašpar
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev