4 min. čitanja

Slovenci: "Paušal u hrvatskim kampovima skočio do 90 posto"

Slovenci: "Paušal u hrvatskim kampovima skočio do 90 posto"
Foto: Pixabay/Ilustracija

Slovenci se polako spremaju za ljetovanja. Mnogo ih je koji ljetne pa i proljetne mjesece planiraju provesti u kampovima, i to najvjerojatnije upravo u Hrvatskoj.

Ne čudi stoga što je središnji slovenski informativni portal za korisnike kampova Avtokampi.si ovih dana već objavio prvu ovogodišnju analizu ponuda i cijena za Istru i Kvarner.

Hrvatska je, navode, u prošloj godini imala je jedan posto više gostiju u kampovima nego u 2022., ali i loše vremenske prilike početkom kolovoza što je, s generalnim trendom rasta cijena u europskom turizmu, dovelo do značajnog skoka cijena u istarskim kampovima, prenosi Istra24.

Paušal 'skočio' 50-90 posto

No, ono što je podiglo dosta reakcija bio je popis cijena paušala u pojedinim kampovima te informacija o mogućem zatvaranju ove opcije za nove goste.

- Poskupljenja se znatno razlikuju. Primjerice, u kampovima u Premanturi, Novigradu, Savudriji, Poreču, Puntu i na Cresu ona se kreću od 100 do 200 eura, dok je u kampovima u Vrsaru i Fažani poskupilo za između 300 i 400 eura, a na Lošinju negdje između 500 i 700 - navodi se u članku na Avtokampi.si, uz napomenu da su paušali na parcelama uz bazen ili more poskupjeli i do 90 posto.

- Broj parcela namijenjenih paušalcima svake je godine sve manji, a mnogi kampovi, posebice u Istri i na Kvarneru, više ne primaju nove paušalce. U pravilu, oni stari imaju mogućnost produžiti ugovor za sljedeću sezonu do kraja veljače i tek tada kampovi znaju koliko će se točno parcela osloboditi i koliko ih mogu ponuditi novim paušalcima - stoji u članku.

 Foto: Avtokampi.si

Ljeto uz more i do 7,5 tisuća eura

A koliko zaista košta sloboda korištenja dobrog mjesta u kampu tijekom cijele sezone, može se vidjeti iz selekcije ponuda koju je ova stranica kreirala za svoje korisnike. No, već na prvi pogled, sasvim je jasno da po džepu najviše udara - luksuz.

Dobra parcela u kampu Lanterna Premium Resort u Poreču s priključkom za struju i vodu, u prvom redu do mora za cijelu sezonu (1. svibnja do 30. rujna, primjerice, košta 7,3 tisuće eura i odnosi se na smještaj za 4 osobe. Nešto jeftinija opcija je parcela s istim komforom, ali udaljenija od plaže, koja košta između 5,1 tisuća i 5,7 tisuća eura. Na ovo je za svaku dodatnu osobu potrebno je doplatiti 180 eura, a za psa 285. Vrijedi napomenuti da je u pitanju kamp ocijenjen visokom ocjenom 8,2.

Foto: Avtokampi.si

No, pristupačniji smještaj postoji. U kampu Kanegra u Savudriji, ocijenjenom sa 6,6, cjelosezonski paušal za boravak četiriju osoba na parceli s priključkom za struju iznosi 3,7 tisuća eura, uz mogućnost doplate od 1,1 tisuću za nešto luksuzniji boravak. Kamp Arena Indije u Banjolama (ocjena 5,9) dostupan je za 3,3 tisuće po sezoni i to za 5 osoba, dok kamp Arena Stoja, ocijenjen sa 7,2 (iako vrijedi napomenuti da je ove godine unaprijedio infrastrukturu), nudi parcele uz more s priključkom za struju nudi za 5 tisuća eura, dok one s malo lošijim pogledom nudi za 4 tisuće.

"Nije to više kao do prije par godina"

Mijenjaju li se zaista cijene i zašto, Veljka Ostojića, direktora Hrvatske udruge turizma i bivšeg ministra turizma, upitali su kolege iz portala Istra24 . Ostojić kaže da cijene uvijek određuje tržište, ali i napominje da se one više ne određuju krajem sezone za narednih godinu dana kao što je to nekada bio slučaj. Većina velikih kompanija danas se služi softwareima koji, koristeći cijeli niz algoritama, sugeriraju optimalnu cijenu što, objašnjava Ostojić, rezultira češćim promjenama, ovisno o ponudi i potražnji te procjeni trendova. Današnja cijena, veli, ne mora ostati takva cijele godine.

- Svi gosti su dobrodošli, naravno, ali mislim da je cijena zadnjih desetljeća bila relativno niska i da se kompanije s dodatnim i kontinuiranim investiranjem u kvalitetu kampova okreću drugim kanalima prodaje koji stvaraju veće prihode i veće dobiti - rekao je Ostojić.

S podacima objavljenim na slovenskoj stranici nije upoznat, ali nije rijetkost, dodaje, da se u pripremi sezone na stranim medijima naglašavaju neke visoke cijene jer svaka zemlja želi da se budžet njenih stanovnika predviđen za odmor u što većoj mjeri potroši kod kuće. Ipak, dodaje, o cijenama je nemoguće govoriti bez da se uzme u obzir što se za njih sve dobiva i ne znajući o kakvoj se vrsti smještaja radi.

- Po onome što je meni poznato, kampovi nisu značajnije podizali cijene ukoliko nije došlo do značajnijih ulaganja u kvalitetu. Cijene se eventualno dižu do razine procijenjene inflacije za narednu godinu i analizira se pažljivo što se događalo prethodne godine pa, ako se uoči da je došlo do nekih poremećaja, intervenira se u cijeni - objašnjava Ostojić.

- Iako u Njemačkoj postoji gospodarska kriza, to do sada nije utjecalo na potražnju za godišnjim odmorima i nadam se i da neće. Očigledno je da je Nijemcima odlazak na godišnji odmor postao sastavni dio života i prioritet i toga im se jako teško odreći, veli Ostojić.VELJKO OSTOJIĆ

Booking za Uskrs

- Za Uskrs je još rano. Ujedno, on ove godine pada izuzetno rano u godini tako da neće biti neuobičajeno ako brojke budu lošije od prošle godine. To je pravilo u svim stabilnim turističkim godinama kada nema nikakvih kriza; kada Uskrs pada od 20. travnja nadalje, rezultati su bolji upravo iz razloga što su tada kampovi popunjeniji. Kada je Uskrs prije 20. travnja, gosti još razmišljaju o skijanju. Naravno, ovisit će puno i o last minute potražnji i vremenskim uvjetima - dodao je Ostojić.

Prema Ostojićevoj procjeni, glamping i ostali luksuzni oblici smještaja u kampovima u narednim će godinama samo rasti jer je u pitanju sve traženiji oblik odmora. Do sada se, dodao je, nije pokazalo da se ijedno ulaganje u ovakvu vrstu smještaja pokazalo kao promašaj, piše Istra24.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.