>
S obzirom na Uskrs i posjećenost Hrvatske za vrijeme blagdana pa sve do danas, ljeto rekorda je pred vratima. Hrvatski turistički djelatnici su i više nego zadovoljni, i to prije službenog početka ljeta. Brojke su blizu onima prije pandemije. Zapravo, one su čak i veće. S obzirom na to da su prvi pokazatelj sezone, Uskrsni praznici, u prvoj polovici godine ostvarili više od 4 milijuna dolazaka turista i 15,5 milijuna noćenja – rekordna sezona je pred vratima.
U odnosu na prošlu godinu koja je bila prilično pandemijska, broj dolazaka i noćenja u prvih šest mjeseci povećan je za 150 posto i samo je 6 posto manji nego u 2019. Najbolja uvertira u glavni ljetni dio sezone je gotovo 7 milijuna noćenja u lipnju. oko 5 posto više nego u lipnju 2019. – Čini se da smo se u ovom dijelu godine već jako približili trendovima prije pandemije, a isto očekujemo i u glavnom dijelu sezone. Najviše turista došlo je iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Velike Britanije – rekla je Tanja Vidmar Petković iz slovenskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice.
Hoteli i kampovi te privatni smještaj su dobro popunjeni, posebice u Istri, Kvarneru te Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji. – Slovenija je tradicionalno među onima koji ostvaruju najveći turistički promet u Hrvatskoj, odmah iza vodeće Njemačke. Slovenci su ove godine u Hrvatskoj ostvarili oko 1,3 milijuna noćenja. U odnosu na prethodnu godinu, to znači 138 posto više noćenja, a u usporedbi u odnosu na pretkoronavirusnu 2019. godinu, to je povećanje od 4 posto. Kao gosti, Slovenci su najbrojniji u Istri i Kvarneru, posebice u Umagu, Rovinju, Poreču i Malom Lošinju.
Hrvatska turistička zajednica bila je oprezna u odgovoru na pitanje je li istina da je ljeto u Hrvatskoj izgubljeno za one koji još nisu rezervirali odmor ili smještaj. Turistički kapaciteti su već popunjeni, ali i rezervacije za budućnost. – Što više budemo ulazili u glavne ljetne mjesece, teže ćemo pronaći kvalitetan smještaj, ali i dalje vjerujemo da će oni koji zaista žele doći u Hrvatsku moći pronaći slobodno mjesto. Volite li provesti dio ljeta u susjednoj zemlji, rezervirajte što prije.
Ove godine bilježe i povratak turista iz dalekih destinacija. Ukrajinski rat i restrikcije zbog covida u matičnim zemljama i dalje zaustavljaju Azijce, posebno Kineze, Japance, turiste s Bliskog istoka, ali se Amerikanci masovno vraćaju, SAD su i najvažnije udaljeno tržište za Hrvatsku.
Među važnim novostima u ovogodišnjoj turističkoj sezoni istaknuli su Pelješki most, koji je od 1. svibnja kao i prije pandemije slobodan za ulazak u zemlju jer su potrebne samo putne isprave, nisu potrebni testovi niti očite potvrde. Za turizam je važna i najava uvođenja eura kao valute i ulaska u schengenski prostor.
Iz Hrvatske turističke zajednice istaknuli su kako je njihova zemlja vrlo dobro pozicionirana i prepoznata kao destinacija s dobro očuvanom prirodnom baštinom, što je jedan od motiva stranih gostiju. Potvrđuju to i posjete nacionalnim i prirodnim parkovima te destinacijama koje svoju ponudu spajaju sa životom u prirodi i ekologijom. Pripremaju strateški turistički plan koji će sadržavati smjernice za redefiniranje hrvatskog turističkog brenda – naravno u smjeru održivog razvoja, digitalizacije i kvalitete, piše DELO.
Z.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev