3 min. čitanja

SLUČAJ OPHODNI BRODOVI Država s još javnog novca sufinancira nedovršeni posao Brodosplita

SLUČAJ OPHODNI BRODOVI Država s još javnog novca sufinancira nedovršeni posao Brodosplita
Foto: MORH

Nedavno smo pisali o nikad dočekanim i upitno kvalitetnim ophodim brodovima klase Omiš za koje je ugovor potpisan još 2014., isporuka trebala biti 2018., a 2024. još zapravo nemamo ništa.

Od dogovorenih pet brodova isporučen je samo jedan i to po lošijoj tehnološkoj specifikaciji od optimalne za takav tip vojnog plovila, što negativno utječe na maritimna i vojno-operativna svojstva te smanjuje pouzdanost i povećava troškove.

No, u Ministarstvu obrane vlada optimizam.

- Složene su već ključne smjernice, sada je potrebno samo izdefinirati te ugovore i mislim da ćemo u drugom mjesecu već imati ugovore, a nakon toga ćemo imati i informaciju koji su datumi za isporuku prvog ophodnog broda - kaže ministar obrane Ivan Anušić.

No, za sada je izgledno samo to da će država Brodosplitu, prema natpisima Slobodne Dalmacije, ipak doplatiti dovršetak četiriju brodova koji u halama "Brodosplitova" brodogradilišta specijalnih objekata godinama stoje nedovršeni. Valjda čekaju bolje sutra.

Svašta su mediji pisali tijekom nekoliko posljednjih godina, od najavljivanja kraja Brodosplita, do toga kako će Brodosplit posao napokon i dovršiti doplati li mu država novac za dovršetak radova. S obzirom na to koliko se čeka na isporuku ovih ophodnih brodova vjerojatno čak i uz dodatno upumpavanje novaca građana, vrijedi samo ona - "živi bili pa vidjeli".

Foto:Brodosplit

Podsjetimo, cijeli posao s pet ophodnih brodova koštao je nekih 400 milijuna bivših nam kuna (oko 53 milijuna eura). Vlada je zbog inflatornih pritisaka naknadno dodala još 40 milijuna, a vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak proizvodnju je zaustavio uz tvrdnju kako više nema vlastitih resursa za nastavak, pa je od države kao uvjet dovršetka tražio još najmanje 120 milijuna kuna( 15 milijuna eura).

Na kraju, puno je tu upitnika koje "vise u zraku". Od toga hoće li se nakon odluke o ubrizgavanju javnog novca sastavljati novi ugovori za svaki od pojedinih brodova, do toga hoće li Brodosplit ovoga puta zaista isporučiti brodove sukladno novim rokovima i uz traženu razinu kvalitete?

Možda kao i u legendarnoj pjesmi Olivera Dragojevića "Cvit Mediterana", galeb konačno i poleti, tj. zaplovi.

J.T.

Pročitajte još:

Jesu li ophodni brodovi iz Brodosplita klase Omiš zastarjeli, nesigurni u ratu i neučinkoviti u miru?
Rat u Ukrajini pokazao je kako su obalno ophodni brodovi klase OOB-31 Omiš potpuno neusklađeni i anakroni s novom erom ratovanja, nemoguće ih je štititi i u matičnoj luci, pogotovo u ratnoj misiji, uz goleme potencijalne ljudske i materijalne gubitke, a u mirnodopskim su uvjetima neracionalni i neučinkoviti. Za MORH
Brodosplit: “Ministar obrane nastavlja lagati”
Uprava Brodosplita poslala je priopćenje u kojem, kažu da odlučno demantiraju jučerašnju neistinitu izjavu još uvijek ministra obrane u kojoj je izrečeno da Brodosplit odbija dostaviti izjavu o financijskim i tehničkim mogućnostima koja je već nekoliko puta pismeno i usmeno zatražena od Tomislava Debeljaka. Priopćenje iz splitskog škvera prenosimo u

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.