>
TIVAT – Ultraluksuzna superjahta “Pelorus” –najveći brod koji trenutno boravi u marini Portro Montenegro u Tivtu, iznenada je ovih dana dobio novog zapovjednika i posadu – sve crnogorske državljanine.
Novi zapovjednik “Pelorusa” je iskusni kapetan duge plovidbe Rajko Čavor iz Tivta, a koji je krajem prošlog tjedna preuzeo tu dužnost od dosadašnjeg kapetana jahte -državljanina Južnoafričke Republike. Čavor je brod preuzeo na osnovu naloga vlasnika “Pelorusa”, a preko novog pravnog zastupnika broda u Crnoj Gori – kompanije “Abaco” iz Bara.
Superjahta čija se vrijednost procjenjuje na preko 150 milijuna eura, trenutno je u nesvakidašnjoj situaciji jer je “Pelorusu” Inspekcija sigurnosti plovidbe Ministarstva kapitalnih investicija, nedavno izrekla zabranu ispovljavanja iz crnogorske marine Porto Montenegro zbog činjenice da je dio vjerovnika koji od njenog vlasnika po raznim osnovama potražuju novac, pokrenuo sudski spor pred Privrednim sudom u Podgorici.
Vlasnika broda je kako saznaje Boka News, pred Privrednim sudom prvo tužio njegov dosadašnji agent u Crnoj Gori – agencija “Montenegro Destinations”, a potom se tužbi pridružila i kompanija Adriatic Marinas-Porto Montenegro iz Tivta, kojoj nije plaćeno oko 200.000 eura računa za dosadašnji vez u marini i druge usluge pružene “Pelorusu”. Ta jahta je inače, u Tivat stigla iz Dubrovnika 7. prosinca prošle godine, od kada je 115 metara dugi “Pelorus” vezan na kraju mula 1 Porto Montenegra, u dijelu marine namijenjenom za velike mega i super jahte.
Brod koji u redovnim oklonostima opslužuje čak 45 članova posade, u međuvremenu su napustili svi članovi posade, koji prema neslužbenim informacijama, također potražuju novac od vlasnika jahte na ime neisplaćenih plaća za više mjeseci. Prošlog tjedna po nalogu vlasnika, iskrcao se i dosadašnji zapovjednik-Južnoafrikanac, a po nalogu vlasnika jahte i preko pravnog zastupnika, firme “Abaco”, brod je preuzela nova minimalna posada iz Crne Gore i novi zapovjednik. Pet crnogorskih pomoraca i kapetan Čavor tako će čuvati ultraluksuznu jahtu koja spada među trideset najvećih na svijetu, do okončanja spora pred Privrednim sudom u Podgorici ili eventualne vansudske nagodbe o potraživanju koje prema vlasniku broda imaju agencija “Montenegro Destinations” i Porto Montenegro. Iz menadžmenta kompanije Adriatic Marinas nisu željeli preciznije odgovoriti na pitanja o trenutnom pravnom status “Pelorusa” i visini njihovih potraživanja od vlasnika jahte.
– Kao vodeća svjetska marina sa strogom politkom povjerljivosti naših klijenata, nismo u mogućnosti proslijediti bilo kakve informacije o jahtama vezanim u marini, a koje se tiču njihovog poslovanja ili statusa – priopćili su iz PR službe Porto Montenegra.
Iz Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) neslužbeno je pak potvtrđeno da “Pelorus” ima izrečenu zabranu isplovljenja iz Tivta izdanu od Inspekcije sigurnosti plovidne i da je jahti takvu privremenu mjeru izrekao i Privredni sud. Zbog toga je UPSUL u svom VTMIS sistemu za kontinuirano elektronsko praćenje situacije na moru u teritorijalnim vodama Crne Gore, stavilo tzv. filter na AIS signal “Pelorusa” što znači da je jahta vezana u Porto Montenegru, pod pojačanim nadzorom i da bi svako njeno eventualno neautorizirano pomicanje s veza u tivatskoj marini, odmah bilo evidentirano i informacija o tome proslijeđena lučkim vlastima i pomorskoj policiji.
“Pelorus” duljine 115, širine 18,3 i s gazom od 4,6 metara ima 584 bruto-tone, a plovi pod zastavom Kajmanskog otočja. Ova superjahta izgrađena je u Njemačkoj 2003. godine za jednog arapskog bogataša, koji ju gotovo odmah prodao ruskom tajkunu Romanu Abramoviću. On je “Pelorus” 2007. ostavio tadašnjoj supruzi Irini u brakorazvodnoj parnici. Jahta je potom na kratko bila i u vlasništvu kraljevske familije Al Nahijan iz Abu Dhabija, a trenutno je u vlasništvu kineskog milijardera iz Hong Konga, Semijuela Tak Lija, odnosno njegovog sina Samatura Li Kin Kana.
Međunarodna posada koja je do sada ospluživala jahtu, od vlasnika broda koji ih je otpustio, potražuje četvoromjesečne plaće, dok ih Li Kin Kan optužuje da su navodno, iskoristili pandemiju koronavirusa i s njom povezane ekonomsko-prometne restrikcije u međunarodnim odnosima, i pokušali ga doslovno ucjeniti tražeći značajno uvećane i po njemu, neproporcionalno visoke plaće i druge trošpkove za vođenje broda. Istaknuo je pritom da je već nekoliko godina “žrtva značajnih prekomjernih troškova ispostavljenih od stranaka koje se bave različitim aspektima jahte”.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
U Dubrovnik uplovila jahta ruskog milijardera, predsjednika nogometnog kluba Monaco
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev