>
Sredinom mjeseca Jadrolinija je dosegla rekordni promet od 3,5 milijuna vozila, čime je nastavljen rast nakon pandemije, a predsjednik uprave nacionalnog brodara David Sopta najavio je kako će u idućoj i narednim godinama, uz zadržavanje pozitivnih trendova u prijevoz putnika i vozila, fokus kompanije biti na obnovi flote i to novogradnjama, uz daljnji rad na digitalizaciji, zaštiti okoliša i pristupu putnicima.
Najznačajnija novost pritom bi trebalo biti očekivano ugovaranje tri nova putnička broda na električni pogon, s dodatnim dizelskim agregatima, za što je okončan prvi krug ponovljenog natječaja, u kojemu je kao najbolja ponuda odabrana ona brodogradilišta Dalmont iz Kraljevice, piše Novi list.
- Ušli smo u proces izgradnje tri električna putnička broda koji je pri kraju. Očekujemo konačnu ponudu brodogradilišta Dalmont koje trenutno upotpunjava dokumentaciju u drugom krugu, kako bismo mogli potpisati ugovore i kako bi započela izgradnja. Očekujemo da će proces biti završen u siječnju, bude li ponuda u skladu s uvjetima natječaja, a brodovi bi trebali biti dovršeni do kraja 2026. godine. Također, očekujemo dovršavanje dizajna novog trajekta, kapaciteta prijevoza 80 vozila, u prvom redu za linije na zadarskom području, a naknadno bi gradili seriju takvih brodova koji bi, uz klasične dizelske motore, imali električni pogon i baterije. Do travnja bi već mogli imati ugovor za prvi od tih brodova. Oni bi, sa svojim sustavima pogona koji su u skladu sa zahtjevima zaštite okoliša, trebali biti temelj za daljnju gradnju novih brodova - kazao je Sopta.
Novonabavljeni brodovi u godini na izmaku, ističe Sopta, donijeli su novu kvalitetu i sigurnost usluge, poput primjerice katamarana Kata i Danica koji plove na riječkom području, a uskoro će biti realizirana nabava dodatnih katamarana za brzobrodske linije, ističe Novi list.
- Pokrenuli smo postupak nabave za još tri takva broda izgrađena ove godine, za koje bi ugovori mogli biti potpisani do kraja ovog mjeseca, a u našu flotu će ući tijekom iduće godine. Od ostalih brodova nabavljenih u zadnjih godinu dana tu je Sveti Duje, izgrađen 2018. godine, koji je trenutno najmlađi trajekt u floti, a namijenjen je za liniju Split – Supetar.
Trenutno je u brodogradilištu, gdje se oprema sukladno zahtjevima Hrvatskog registra brodova i u veljači će biti na liniji. Vela Luka je brod namijenjen za udaljenije otoke, u prvom redu za linije od Splita prema Korčuli i Lastovu, a po potrebi i prema Visu, japanske proizvodnje i visoke kvalitete, s brzinom od 18 čvorova, što će poboljšati kvalitetu usluge jer zimi više neće biti problema s održavanjem tih linija, a i skratit će vrijeme putovanja - ističe Sopta.
Što se ovogodišnjeg prometa tiče, ističe Sopta, promet putnika je rastao za 3,4 posto, a vozila za 4,1 posto u odnosu na prošlu, pri čemu je do sad prevezeno više od 12,1 milijun putnika i 3,5 milijuna vozila.
- Pritom smo u travnju, svibnju i lipnju imali izuzetno dobre rezultate, iznad svih očekivanja. U srpnju i kolovozu imali smo laganu stagnaciju, ali je opet posezona, u rujnu i listopadu, bila jako dobra, zahvaljujući lijepom vremenu koje je privlačilo turiste - kaže Sopta.
Na pitanje je li moguć daljnji rast ili je promet došao na razinu blizu maksimuma, odgovara kako je rast i dalje moguć, ali će ovisiti o daljnjem razvoju turističkih destinacija, navodi Novi list.
- Neke od naših linija su u konstantnom porastu i na vrlo visokim razinama, u prvom redu to je Valbiska – Merag, gdje je prevezeno više od 500 tisuća vozila u ovoj godini. Standardno su dobre rezultate ostvarile i linije iz Splita prema Supetru, odnosno otoku Braču, kao i linije prema Hvaru i Korčuli. Linija koja također bilježi visoke brojke prometa je i Zadar – Preko, na kojoj rezultati u zadnje tri godine stalno rastu.
S druge strane, imamo i linije koje su u opadanju, ponajprije Ploče – Trpanj koja je u drastičnom padu nakon otvaranja Pelješkog mosta. No, nakon otvaranja mosta raste linija od Orebića prema Korčuli koja dijelom nadomješta izgubljeni promet od Ploča prema Trpnju - kaže Sopta.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev