3 min. čitanja

Staničić: "Za Novu godinu u Hrvatskoj očekujemo više od 80 tisuća turista"

Staničić: "Za Novu godinu u Hrvatskoj očekujemo više od 80 tisuća turista"
Foto: Turistička zajednica Istre

Hrvatska iza sebe ima uspješnu turističku godinu, a saborske zastupnike u petak očekuje rasprava o novom Zakonu o turizmu.

Predsjednik Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić otkrio je da u Hrvatskoj trenutno boravi 20-ak tisuća turista te da se te brojke vikendom udvostručuju.

- Mi smo na 20-ak tisuća turista dnevno. Vikendom se te brojke udvostručuju. Osim Zagreba i drugi hrvatski gradovi imaju bogat adventski program. Za očekivati je da će i ovaj prosinac dati velik doprinos rezultatima posezone - rekao je.

Dodao je da se za Novu godinu u Hrvatskoj očekuje više od 80 tisuća turista.

- Za doček Nove godine očekujemo više 80 tisuća turista u Hrvatskoj - što je opet u skladu s trendovima rasta turističkog prometa - kazao je za emisiju Otvoreno.

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma naglasio je da se kapaciteti hotela popunjavaju sukladno tržišnom interesu te ustvrdio da možemo biti zadovoljni rezultatima.

- Popunjenost hotela se prati i sukladno tržišnom interesu - hoteli se popunjavaju. Možemo biti zadovoljni. Naravno da su slađe brojke u pred i posezoni, ali moramo biti svjesni da se naš glavni turistički promet odvija u četiri ljetna mjeseca - rekao je.

Dodao je kako je Hrvatska unatoč zahtjevnim izazovima uspjela realizirati uspješnu turističku godinu.

- Unatoč zahtjevnom geopolitičkom okruženju, snažnim inflatornim pritiscima i počecima prvih signala gospodarske krize u Njemačkoj - uspjeli smo realizirati uspješnu turističku godinu - kazao je.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac naglasila je kako je ovo najbolje posezona ikad, čak i kada se usporedi s referentnom 2019. godinom.

- Kada pogledamo predsezonu - imali smo najbolju ikad - ako usporedimo s 2019. Već tada se govorilo o destinacijama koje su ugrožene, imaju masovne turizam i često smo razgovarali kako riješiti taj problem - rekla je.

Dodala je da je mjesec prosinac za osam posto bolji nego 2019. godine te ustvrdila da su rezultati izvanredni.

- Prosinac nam je osam posto bolji nego je to bilo 2019. godine. U uvjetima kada se konkurencija se oporavila, vratio se zračni promet te su naši turisti u svojim zemljama imali značajno više troškove života - ovakvi rezultati su izvanredni - dodala je.

Važnost strategije održivog razvoja turizma

Predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić ocijenio je kako se turizam dodatno može osnažiti primjenom strategije održivog razvoja koja je fokusirana na male hotelijere.

- Mi smo strategijom održivog razvoja još prije dvije godine definirali smjer razvoja malog i obiteljskog hotelijerstva. Zahvaljujući i izradi strategije održivog razvoja turizma to se komplementarno složilo - rekao je.

Objasnio je značaj eko zelenog certifikata te dodao da ga u Hrvatskoj trenutno ima tridesetak hotela.

- Počeli smo s izradom eko zelenog certifikata. Trenutno ga ima tridesetak hotela. On može biti srebrni, zlatni ili platinasti. Taj certifikat znači zadovoljavanje visokih standarda i kriterija obnovljivih izvora energije, uštede energije i vode te poslovanja bez štetnih kemikalija. To su standardi koje svaki hotel mora zadovoljavati - dodao je

'Moramo biti mudri u planiranju prodajnih cijena'

Ostojić je objasnio kako se hrvatski turizam mora razvijati u smjeru održivog, zelenog i individualnog. Ocijenio je kako će prateći planovi definirati kako te promjene implementirati.

- Puno smo dosad spominjali riječi održivo, zeleno, otisak, digitalno individualno - to je smjer u kojem turizam treba razvijati. Sada slijede popratni dokumenti i akcijski planovi koji će detaljnije objasniti kako se ta strategija treba implementirati - rekao je.

- To je nešto što usmjerava turizam ka pažljivijem odnosu prema okolišu i održivosti. Ta održivost ima tri komponente - ekonomska, socijalna i ekološka. Niti jedna od te tri kompnente ne smije biti zanemarena. Svjesni smo određenih izazova u špici sezone u pojedinim destinacijama, tzv. over turizma i tu moramo naći mjeru - kazao je.

Staničić je istaknuo da je Hrvatska zadržala povoljnu poziciju na ključnim tržištima te da imamo prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu.

- Hrvatska je zadržala odličnu poziciju na ključnim emitivnim tržištima. Bilježimo stabilan, čak i dvoznamenkasti rast i to je jedan signal što nas očekuje u sljedećoj godini. Na sajmu u Londonu smo imali prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu, no puno je aktivnosti pred nama - rekao je.

- Moramo biti vrlo mudri u planiranju prodajnih cijena i distribuciji kapaciteta. Naš je cilj da Hrvatsku pozicioniramo u skladu s novim strateškim dokumentima kao održivu, cjelogodišnju destinaciju s kvalitetnom turističkom ponudom gdje ćemo u prvi plan istaknuti premium segment ponude - dodao je.

A.N.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.