>
Svi javnobilježnički uredi u Hrvatskoj od idućeg ljeta moći će provoditi službene radnje bez fizičke prisutnosti stranaka u javnobilježničkim uredima. To znači da će se s javnim bilježnicima moći komunicirati na daljinu, odnosno online putem bez potrebnog dolaska do njihovog ureda.
Novost je to koju je najavila Hrvatska javnobilježnička komora, a službene radnje provodit će se uz najviše mjere pravne i računalne sigurnosti, na način kako to rade u Njemačkoj, piše Poslovni dnevnik.
Novim sustavom rada javni bilježnici će moći na daljinu utvrditi identitet stranke te njezinu pravu i ozbiljnu volju u pogledu namjeravanog pravnog posla. Istim putem javni bilježnik će i savjetovati stranke u pogledu posljedica onog što žele poduzeti te im razjasniti koje mogućnosti razni zakoni predviđaju kao moguće rješenje baš za njihovu pravnu situaciju.
Na daljinu će biti moguće rezervirati termin sastanka s javnim bilježnikom, te provesti i pripremne sastanke i radnje, kako bi dokument koji će temeljem toga postupka nastati, bio zakonit i sukladan zahtjevu i potrebama stranaka.
Rad javnih bilježnika na daljinu bit će realiziran kroz posebnu aplikaciju povezanu sa sustavom eNotar u kojem rade svi javni bilježnici od 2018. godine. Stranke će se nalaziti s javnim bilježnikom u takozvanoj „sigurnoj virtualnoj sobi“, bez rizika gubitka privatnosti i podataka, uz videokomunikaciju svih uključenih strana.
Elektronička isprava koja nastane takvim radom javnih bilježnika, biti će od strane javnih bilježnika upućena prema potrebama konkretnog posla: od zemljišne knjige ili sudskog registra i Porezne uprave pa do drugih javnih evidencija. Građani će na ovaj način biti oslobođeni obilaženja raznih šaltera.
Uskoro se očekuje i povezivanje sa javnobilježničkim sustavima u drugim članicama EU, te će se kroz sustav EUdoc među bilježnicima moći razmjenjivati dokumenti.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev