>
ZADAR/PREKO - Prije svega, htjeli bismo umiriti hrvatske partnere/dionike i potvrditi da ćemo održavati liniju Zadar-Preko i to s brodom Ulisse, naveli su jučer iz talijanskog brodara Caronte & Tourist Isole Minori u odgovoru na upit Zadarskog lista kojeg su dobili preko pravnog zastupnika ovog brodara, Odvjetničkog društva Maćešić i suradnici iz Rijeke.
Brodaru Caronte & Tourist Isole Minori je hrvatska Agencija za obalni linijski pomorski promet nedavno odobrila plovidbeni red na liniji bez obveze javne usluge Zadar – Preko i obratno i to od lipnja ove godine do svibnja 2024.
No samo nekoliko dana nakon tog Rješenja uslijedio je šok kada je talijanska policija pod sumnjama za korupciju u javnom sektoru zaplijenila plovila i imovinu brodara Caronte & Tourist Isole Minori. Zbog nezadovoljavanja sigurnosnih standarda, talijanske vlasti su zaplijenile i trajekt Ulisse, koji se trebao uskoro uputiti za Zadar.
Prema izvješću talijanske nacionalne informativne agencije ANSA i drugih medija, Guardia di Finanza, koja se bavi borbom protiv financijskog kriminala, izvršila je pretrese. Tri trajekta, Ulisse, Helga i Bridge, zaplijenjeni su.
Osim plovila, sud je sada naredio zamrzavanje gotovo 30 milijuna eura koji su se nalazili na bankovnim računima tvrtke. Sud u Palermu navodi da će imovina biti zadržana radi preliminarne istrage vezane uz prijevaru. Četvero članova uprave brodarske tvrtke također su pod istragom.
Iz brodara Caronte & Tourist Isole Minori su u odgovoru na upit Zadarskog lista također naveli kako je "trajekt Ulisse nedavno opremljen svom modernom opremom (lift, WC prilagođeni za osobe s invaliditetom itd.) te zadovoljava tehničke karakteristike novih brodova".
– Sud koji je izdao naredbu nije bio svjestan toga, stoga smo uvjereni da će brod uskoro biti oslobođen od zapljene. U slučaju da se to ne dogodi na vrijeme, ipak ćemo pokrenuti liniju koristeći nekoliko drugih brodova. Ulisse, kao i ostali brodovi obuhvaćeni naredbom o zapljeni, već su bili potpuno usklađeni s propisima.
Ova situacija odnosi se isključivo na različite interpretacije nacionalnih propisa koji se odnose na osobe s invaliditetom, a koje su već bile predmet drugih sudskih odluka u korist brodarskih kompanija, zaključuje se u odgovoru ovog talijanskog brodara.
Kako pišu talijanski mediji, tvrtka Caronte & Tourist Isole Minori je 2016. izabrana je na natječaju za pružanje raznih trajektnih usluga. Kao i u hrvatskom priobalju, mnoge od ovih usluga nisu isplative u zimskim mjesecima, ali osiguravaju ključni prijevoz za otočane. Budući da je riječ o ključnoj usluzi, Italija je dobila dopuštenje Europske unije za pružanje subvencije operateru i to za troškove rada usluge koji premašuju prihode na ovim linijama.
U sklopu natječaja brodar je morao dograditi plovila ili potvrditi da je osiguran pristup za osobe smanjene pokretljivosti, osobe s invaliditetom te starije osobe.
Guardia di Finanza i drugi organi reda u izjavama u vezi zadnje akcije tvrde da zaplijenjena plovila, uključujući trajekt Ulisse, nemaju adekvatan pristup za osobe smanjene pokretljivosti te da ne zadovoljavaju uvjete natječaja i sigurnosne standarde. Navode i da je brodar počinio prijevaru tako što nikad nije dogradio plovila kako bi zadovoljio potrebne uvjete.
Tvrtka Caronte & Tourist Group osnovana je prije dvadeset godina spajanjem dviju kompanija koje datiraju iz 1965. godine. Prevoze oko pet milijuna putnika godišnje, a kompanija je 2016. kupila još jednu sicilijanskog brodara Siremar, navodi The Maritime Executive.
Kompanija je 2020. optužena za slične prijevare, kada su također zaplijenjena tri plovila i zamrznuti bankovni računi tvrtke. Tijekom 2021., kompanija je bila pod istragom zbog optužbi za povezanost s mafijom. Naime, talijanska policija tvrdila je da je zloglasna sicilijanska obitelj preuzela kontrolu nad upravom i iskoristila svoj položaj za ugovaranje ključnih usluga na trajektima, uključujući unosne usluge cateringa, čišćenja i rezervacije karata, koje su obavljale tvrtke pod kontrolom ove mafijaške obitelji.
Zahvaljujući vladinom ugovoru, Caronte & Tourist navodno je imao monopol na rutama na Mesinskom tjesnacu te gotovo svim rutama sa Sicilije.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev