>
  2 min. čitanja

Treba li se zabraniti upotreba autopilota u teritorijalnim vodama? Baranović: "Imamo alarmantnu situaciju!"

Treba li se zabraniti upotreba autopilota u teritorijalnim vodama? Baranović: "Imamo alarmantnu situaciju!"
Foto: Morski HR

Nakon teške pomorske nesreće u Murterskom moru otvorilo se nekoliko ključnih pitanja o sigurnosti plovidbe.

Koliko je ovo zadnji trenutak da nešto promijenimo i izbjegnemo ovakve tragedije za HRT je ispričao profesionalni ribar i suradnik portala Morski HR Petar Baranović.

- Imamo alarmantnu situaciju i bilo bi normalno da administracija i resorno ministarstvo hitno reagiraju sa reformom pomorskih propisa. Došlo je do gomilanja broja nautičkih plovila, gustoća prometa u pojedinim lokalitetima Jadranskog mora je, po mom osobnom mišljenju, prevelika i zahtjevna i ono što je sigurno, a to se pokazalo već iz prvih izvješća ove pomorske tragedije. Radi se i o prilično velikoj brzini plovila koje je udarilo u ribaricu, a ja osobno pretpostavljam da je u kombinaciji bilo i korištenje autopilota - kazao je profesionalni ribar Petar Baranović.

- Autopilot kojeg ste spomenuli samo je jedna od ključnih stvari. Odgovorno tvrdim kao čovjek koji je proveo na moru dugi niz godina i zapovjednik sam ribarskog broda, osjećam se odgovoran za mlade zaposlenike – autopilot kao sredstvo u teritorijalnim vodama RH nema što tražiti upotrebi. To je apsolutno neopravdano, a potencijalno vrlo opasno i tvrdim da se veliki broj pomorskih nezgoda događa upravo zbog upotrebe autopilota. To je sredstvo koje ima svoju svrhu i svoju opravdanost na dugim plovidbama. Kad plovite po otvorenom moru, da smanji fizičko opterećenje i napor posade - ustvrdio je Baranović.

Policija utvrdila teško kršenje propisa o sigurnosti pomorskog prometa

Nastavlja se istraga pomorske nesreće u kojoj je smrtno stradao član posade ribarskog broda s otoka Pašmana. Kapetan motornog broda, koji je naletio na ribaricu, u ovim je trenucima na ispitivanju kod suca istrage u Šibeniku. Očevidom je utvrđeno da je teško prekršio propise o sigurnosti pomorskog prometa te je policija Županijskom državnom odvjetništvu podnijela prijavu za kazneno djelo, za koje je predviđena kazna zatvora od 3 do 15 godina.

- Osumnjičeni je upravljao motornom jahtom. I on je u plovidbi grubo prekršio propise o sigurnosti plovidbe. S tim da nije vodio računa o situaciji oko sebe, isto tako i u kojoj je brzini plovidbe trenutno na moru. Zbog te činjenice došlo je do naleta motorne jahte na ribaricu. Uopće se nije vodilo računa o sigurnosti – o brzini, kao i broju plovila na moru u tom trenutku - izjavio je glasnogovornik PU šibensko-kninske Šime Pavić.

- Bio je to djelić sekunde. Uočio sam brod s desne strane deset sekundi prije. Išao je velikom brzinom, 25 do 30 nautičkih milja. Vikao sam samo: Ljudi, ubit će nas! - kazao je zapovjednik ribarskog broda Tomislav Jakovljev nakon nesreće.

Lučki kapetan Ivan Paušić izjavio je kako ne bi ništa prejudicirao prije kraja istrage, dok se ne ispitaju svi i dok ne budu gotova sva vještačenja. Ispituju se, dodao je – sve osobe koje su sudjelovale u nesreći.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.