2 min. čitanja

Tweety - trimaran s pedigreom koji je brži i od vjetra

Tweety - trimaran s pedigreom koji je brži i od vjetra
Foto: Emisija More screenshot

Rođen daleko od mora, rastao i živio na raznim stranama svijeta, uvijek se iznova vraćao Jadranu. U jednom ga je trenutku ljubav usidrila u Poreču i obožavano more za njega je napokon postalo toliko željena svakodnevica. Prije dvije godine pojavio se Tweety, stari trimaran iz 80-ih.

- Koliko god s jedne strane ste veliki zbog spajanja s prirodom, ali isto tako osvijestite koliko ste mali i nebitni. U našim svakodnevnim životima često se "ufuramo" da smo jako bitni, da su naši problemi jako bitni, i onda kad vas išamara jedna bura ili kad digne neki neverin shvatite koliko ste mali, istaknuo je za More Tin Modrić.

S roditeljima je kao mali plovio Jadranom, kao mlad surfao, a trimaranu je ovog zaljubljenika u vjetar i jedra privuklo to što u sebi spaja brzinu i ekonomičnost.

- Proveo sam sto dana na moru prošle godine, a potrošio sam nula kuna na gorivo, onda sam se nekako zaljubio. Vidio da su ta plovila 60-ih i 70-ih bila vrlo popularna jer su s takvima preplovili Atlantik. Ideja da se sad s time preplovi Atlantik vam nije bliska, nije ni meni, ali može se - naglasio je Modrić.

Tweety je prije susreta s morem gotovo 40 godina plovio slatkim vodama austrijskih jezera.

- Ima pedigre, jedan od australskih pionira trimarana. I danas još imate regate njemu u čast. Ovo je tada bilo relativno brzo i dobro plovilo, rekao je.

Koje izgleda nije bilo osobito spremno za susret s velikim plavetnilom.

- Nije bilo svjetla na jarbolu, na prvi jugo se naprijed prova rastvorila, metar i pol vala kad lupi u provu. Tako da sam prošle zime laminirao, plastificirao, ojačavao podvodni dio. Ovo je još stara tehnologija, šperploča i nekoliko slojeva epoksida - objasnio je Modrić.

Bez obzira od čega je građen, posjeduje trajnu osobinu - ponekad može brže od vjetra.

- Znači, 6 i pol čvorova brzine na manje od 5 čvorova vjetra. Brži je i od vjetra. Trimaran je na malim brži od vjetra do brzine trupa, a onda kasnije kad mora izglisirati, onda vjetar mora biti jači - dodao je.

- Kako imam iskustva i na jednotrupcima, osnovna razlika je da zahvaljujući naginjanju sav višak vjetra nekog refula sklizne i imate manji pritisak. Plovilo će se opet izravnat, a pošto nema više naginjanja, sav pritisak se pretvara u brzinu, a od jedne točke jednostavno se može dogoditi i jedno prevrtanje - rekao je.

Tipke sjećanja i jedrilica

Mreža između središnjeg i dva bočna trupa poziva na uživanje. Ondje more najintenzivnije miriše, lagano dotičući tipke sjećanja.

- Kad sam upoznao sadašnju ženu, prva stvar koju smo kupili, nismo imali ni auto, ni kuću ni stan, bili smo podstanari, prvo što smo kupili, bila je jedrilica - istaknuo je Modrić.

- Mreža je otkriće i za mene. Na mreži se može svašta raditi. Duh trimarana: uvijek se sjetim Kevina Costnera u filmu kad stoji i svijet je njegov, kao sada. Svijet je njegov - zaključio je.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.