>
Godina na izmaku bila je turbulentna za Sueski kanal koji će 2021. godinu, unatoč višednevnoj blokadi nastaloj zbog nasukanog kontejnerskog broda Ever Given, pamtiti po rekordnom prometu. No od iduće godine poskupljuje prolaz kroz kanal.
Prolaz kroz Sueski kanal od veljače iduće godine poskupljuje za 6%, a kao glavni razlog navodi se porast konkurencije, koja je doslovce eksplodirala u ožujku ove godine nakon što se golemi kontejnerski brod nasukao usred Sueskog kanala i tako na nekoliko dana zatvorio glavni pomorski prolaz između Europe i Azije. To je lukavo iskoristila Rusija koja je krenula sa snažnom promocijom svoje Sjevernomorske rute, dok je dio brodova plovio oko južne Afrike.
Iz uprave Sueskog kanala ističu kako su prilikom odluke o poskupljenju u obzir uzeli globalne ekonomske uvjete, no da moraju balansirati između interesa egipatskih vlasti i svojih klijenata. Povećanje cijene u skladu je, tvrde, s projekcijama Međunarodnog nadzornog fonda i Svjetske trgovinske organizacije.
Poskupljenje se neće odraziti na LNG brodove, koji su prema podacima uprave Sueskog kanala u ovoj godini povećali svoju tonažu. Samo u listopadu kroz kanal je prošlo dvostruko više LNG brodova nego u istom periodu lani – njih 84. Kako bi nastavili taj kontinuitet uprava kanala odlučila je smanjiti stopu za LNG prijevoznike s 25 na 15%.
Što se tiče industrije kružnih putovanja, ona je ionako zbog COVID-a u krizi, a kako uprava Sueskog kanala želi povećati broj kruzera/turista koji prolaze kroz kanal, ni njima neće povećati cijenu prolaza. Nešto slično planiraju i u Panamskom kanalu, gdje namjeravaju prilagoditi cijenu za kruzere kako bi potaknuli njihov povratak, odnosno povratak turista.
Odluka o podizanju tarifa za prolaz kroz kanal došla je nedugo nakon što je Sueski kanal postavio novi rekord u listopadu. Broj brodova porastao je za 14% u odnosu na lani, s ukupno 1847 tranzita. Porasla je i neto tonaža za više od 11% na 112,1 milijun tona što je povećalo zaradu Sueskog kanala za 12%.
Najveći dnevni tranzit ikad Sueski kanal zabilježio je 29. rujna ove godine kada je kroz kanal prošlo ukupno 87 brodova. Tijekom prvih 10 mjeseci ove godine kanal je zabilježio povećanje tonaže za 9%, a kroz njega je u ovoj godini dosad prošlo više od 17 tisuća brodova.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev