>
  2 min. čitanja

U Pelješki most ugrađeno čelika kao u 12 Eiffelovih tornjeva, a s iskorištenim betonom bi se moglo napuniti 27 olimpijskih bazena

U Pelješki most ugrađeno čelika kao u 12 Eiffelovih tornjeva, a s iskorištenim betonom bi se moglo napuniti 27 olimpijskih bazena
Foto: Goran Leš

ŠIBENIK - Na međunarodnoj znanstveno-stručno konferenciji 'Znanost i razvitak prometa - ZIRP 2022' održanoj u Šibeniku, posebnu pažnju privuklo je izlaganje predstavnika Hrvatskih cesta pod nazivom 'Pelješki most - povezivanje ljudi i teritorija'. Konferenciju je organizirao Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu dvadesetu godinu za redom. Tijekom izlaganja predstavljeni su detalji izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta uz prikaz podataka o prometnim pokazateljima.

Glavni inženjer, Davor Trlaja, specijalist za pripremu i analizu projekata iz Hrvatskih cesta prisutne je upoznao s detaljima izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta.

Trlaja je naglasio kako je tijekom izgradnje Pelješkog mosta uloženo više od 6 milijuni radnih sati te je ugrađeno 68.000 m3 betona, što je zapremina 27 olimpijskih bazena. Također, za usporedbu, ukupna količina ugrađenog čelika jednaka je masi 12 Eiffelovih tornjeva, piše Tportal.

Slaviša Babić, voditelj odjela za promet Hrvatskih cesta prikazao je aktualne podatke o prometnom opterećenju na mostu, kako ukupne brojke, tako i detaljne analize s usporedbom prometa na dionicama državne ceste DC8 u blizini graničnih prijelaza Klek i Zaton Doli (Neum) te usporedbom prometa kroz Ston prije i nakon puštanja Pelješkog mosta u promet.

Mostom je do danas prometovalo preko 775.000 vozila, dok je prosječni dnevni promet oko 12.100 vozila. Najviše vozila mostom je prometovalo u subotu, 30. srpnja, njih 19.029, dok je primjerice na graničnim prijelazima Klek i Zaton Doli (Neum) u usporedivu subotu 2019. godine, dakle prije krize uzrokovane koronavirusom, u prosjeku prometovalo manje od 10.000 vozila.

Tijekom izlaganja prezentirani su sustavi sigurnosti prometa primijenjeni na mostu i pristupnim cestama te daljnji izazovi upravljanja sigurnošću prometa. Značajan doprinos odvijanju prometa na Pelješkom mostu dali su i stručnjaci i znanstvenici Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu pripremom Revizije sigurnosti cestovnog prometa Pelješkog mosta.

- S postupkom revizije nastavili smo i nakon puštanja mosta u promet kako bi se utvrdilo jesu li potrebna neka dodatna unapređenja cestovne sigurnosti na mostu ili pristupnim cestama. Reviziju važnih prometnih objekata prije puštanja u promet te u početnoj fazi korištenja nalažu nam i europske direktive o sigurnosti prometa - rekao je dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić, piše Tportal.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.