>
Dotrajali i oštećeni željeznički kolosijeci u riječkom lučkom bazenu, odlaze u prošlost, kako se radovi na rekonstrukciji prometnih površina i kolosijeka na tom području, na površini većoj od 109 tisuća četvornih metara, primiču kraju.
Kako piše Novi list, najveći dio radova na De Franceschijevom gatu, Bečkom pristaništu, Orlandovom gatu i na potezu prometnih površina od ulaza u lučki bazen na Žabici do silosa već je završen. Vidljiva je golema razlika jer je cjelokupna površina prekrivena novim betonskim slojem, a željeznički kolosijeci zamijenjeni novima, što koncesionaru, Luki Rijeka d.d., omogućava znatno učinkovitije manipuliranje teretima, a kad svi radovi budu završeni, u veljači iduće godine, omogućit će i povećanje kapaciteta luke.
Riječ je o partnerskom projektu Luke Rijeka d.d. i Lučke uprave Rijeka, ugovorene vrijednosti radova 32,6 milijuna eura, od čega je 85 posto sufinancirano bespovratnim sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) čija je realizacija započela u listopadu 2020. godine, nakon provedenog javnog natječaja na kojemu je najbolju ponudu predala slovenska tvrtka Kolektor Koling.
- Projektom se rekonstruiraju sve prometne i ostale otvorene površine na području bazena Rijeka, ali ne samo ovo što vidite, betonska podloga, staze dizalica i željeznički kolosijeci, nego obuhvaća i potpunu rekonstrukciju sustava odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda, vodoopskrbe, električne i telekomunikacijske mreže - ističe Marinko Jusup, direktor Sektora razvoja i upravljanja imovinom u Luci Rijeka d.d, s kojim smo obišli radove u riječkom lučkom bazenu.
Jusup dodaje kako će projektom biti obnovljeno ili izgrađeno 1,6 kilometara kranskih kolosijeka te više od 12 kilometara željezničkih kolosijeka, u skladu s europskim infrastrukturnim zahtjevima.
Povećana je i nosivost podloge, a zajedno s novim kolosijecima ovi radovi omogućavaju stavljanje u funkciju dosad neiskorištene infrastrukture, poboljšavanje efikasnosti upravljanja teretom i u konačnici omogućit će bolju prometnu povezanost cijele luke s Transeuropskom prometnom mrežom, TEN-T.
Krajem prošle godine završen je sličan projekt obnove prometnih površina i ostale infrastrukture na terminalu za rasute terete u Bakru, vrijedan oko šest milijuna eura i također sufinanciran s 85 posto iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), no valja podsjetiti da je Luci Rijeka d.d. prije četiri godine ozbiljno prijetilo ukidanje sufinanciranja ovih projekata.
Spašavanje ovih projekata tako je, nakon odlaska Mierzewskog, bio jedan od prioriteta ne samo nove uprave Luke Rijeka d.d., već i vodstva Lučke uprave i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Na kraju je nova uprava ipak uspjela dovršiti projektnu dokumentaciju, a fijasko s otkazivanjem sufinanciranja iz CEF-a ipak je za dlaku izbjegnut.
- Projektom ćemo znatno smanjiti troškove održavanja i popravaka infrastrukture, skratiti vrijeme za manipulaciju teretom, povećati kvalitetu usluge i poboljšati ekološki aspekt poslovanja - ističe Jusup.
Na De Franceschijevom gatu radovi su završeni, a prilikom našeg posjeta u tijeku je bio prekrcaj tereta na jedan od privezanih brodova, iz željezničke kompozicije koja je stigla novoizgrađenim kolosijekom.
Na De Franceschijevom gatu nalazi se i nova mobilna dizalica, nosivosti 63 tone, koja je u pogonu od početka ove godine, a započeli su i radovi na rekonstrukciji i modernizaciji obalne dizalice broj 64, koja je bila jedna od »zvijezda« otvaranja EPK 2020.
Dalje duž Bečkog pristaništa i u njegovom zaleđu, na potezu prema silosu, sve ostale površine i kolosijeci su obnovljeni, kao i na Orlandovom gatu, gdje su radnici Luke golemim strojevima upravo iz vagona iskrcavali velike ploče i kolutove čelika.
Na tom je gatu smješteno skladište 9, nekadašnja hladnjača, koja se trenutno dobrim dijelom preuređuje u radionice Servisa održavanja Luke Rijeka, u što je uloženo 835 tisuća eura.
Najveći dio preostalih radova izvodi se na području oko silosa i prema Metropolisu.
Kako je zbog ruske invazije na Ukrajinu značajno povećana potražnja za prekrcajem ukrajinskih žitarica upravo u riječkoj luci, o čemu je postignut i dogovor između hrvatskih i ukrajinskih vlasti, a i inače je promet žitaricama u riječkoj luci zadnjih godina sve intenzivniji, na tom bi dijelu trebalo niknuti »horizontalno« skladište za žitarice, o čijem mogućem kapacitetu se, kako saznajemo, još odlučuje, no zajedno s novom opremom svakako bi trebalo značajnije povećati ukupan kapacitet skladištenja i prekrcaja ove vrste tereta u riječkoj luci.
Završetak cjelokupne rekonstrukcije prometnih površina na području bazena Rijeka očekuje se u veljači iduće godine, a Jusup ističe kako dosadašnja dinamika radova prati zacrtane planove te kako u Luci Rijeka d.d. očekuju da će svi radovi biti završeni na vrijeme.
A.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev