>
ŠIBENIK -Nakon što je Iskra brodogradilište Šibenik na javnom natječaj dobilo posao izgradnje sedam aluminijskih brodica za traganje i spašavanje na moru za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Ugovor o tom poslu potpisali su Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta Šibenik i Oleg Butković, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar tog ministarstva.
Iskra brodogradilište Šibenik, podsjetimo, prije toga je izgradilo brze brodice za hitnu medicinsku pomoć SAR koje su dokazala svoja superiorna svojstva u spašavanju života na otocima i na moru.
Vrijednost ovog posla je 13 615 000 eura, a Iskra brodogradilište Šibenik izabrano je kao najpovoljniji ponuđač na otvorenom postupku javne nabave koji je provelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Gradnja flote brodica za traganje i spašavanje na moru predstavlja provedbu plana obnove flote lučkih kapetanija Vlade Republike Hrvatske, a šibensko brodogradilište već se potvrdilo uspješnom gradnjom brzih brodica hitne medicinske pomoći na moru.
Brodice koje će graditi za Lučke kapetanije sličnih su karakteristika, bit će duljine 15 metara, postizat će maksimalnu brzinu od 40 čvorova, a autonomija će im biti 430 nautičkih milja.
- Brodice za spašavanje i traganje na moru gradit ćemo na istoj platformi na kojoj smo projektirali brodice za hitni medicinski prijevoz s tim da će one biti malo drugačiji i prilagođene specifičnoj namjeni. Sedam brodova koje će graditi Iskra bit će namijenjeno za redovite zadaće Lučkih kapetanija, odnosno za kontrolu hrvatske državne granice na moru te traganje i spašavanje. Mi smo se natjecali za gradnju brodica u segmentu u kojemu smo iskusni i u kojemu imamo reference izvrsnosti. Kroz gradnju brodica za hitni medicinski prijevoz puno smo naučili, a u praksi imamo dokazane parametre brzine, stabiliteta, mogućnost samoispravljanja, self-righting, i performansi koje se traže, tako da sada praktički imamo gotov dizajn. Brodice za Lučke kapetanije imat će jednaka maritimna svojstva kao brodovi koje smo gradili za hitni medicinski prijevoz, jer se u naravi radi o gotovo identičnim plovilima - kazao je prilikom potpisivanja Ugovora Roko Vuletić.
Šibensko brodogradilište isporučivat će dvije brodice godišnje. Gradnja će početi u proljeće 2024. godine. Za Iskra brodogradilište Šibenik gradnja flote brodica za traganje i spašavanje na moru, nakon uspješne izgradnje brzih brodica za medicinsku hitnu pomoć na moru, važan je iskorak u poslovanju budući da je do sada bilo primarno orijentirano na tržište radnih brodova za marikulturu kroz čiju gradnju je usavršilo i specijaliziralo gradnju plovila od aluminijem.
U Iskri očekuju da će uskoro i MUP raspisati natječaj za gradnju brodova za kontrolu granice, na koji će se javiti jer imamo sve predispozicije da udovoljimo svim specifičnim zahtjevima i potrebama.
- U svakom slučaju, Iskra brodogradilište Šibenik vjeruje da će se, zahvaljujući svojim referencama, pozicionirati kao poželjan partner naručiteljima posebno aluminijskih brodova različitih namjena na domaćem i inozemnom tržištu - poručuju iz šibenskog škvera.
Podsjetimo, brodice koje su izgrađene u Iskri za hitan medicinski prijevoz, sada služe i traganju i spašavanju, što je izazvalo pravu buru unutar sustava lučkih kapetanija, jer su, prema tvrdnjama struke apsolutno nepodobna za traganja i spašavanja na moru.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev