>
U Visu je održan prvi Geofish festival - manifestacija koja pridonosi održivom razvoju te pozicioniranju otoka kao poželjnog turističkog odredišta, ali i mjesta ugodnog za život. Spoj tradicije i suvremenosti trebao bi biti dobar recept, smatraju u Geoparku Viški arhipelag.
Na festivalu se počelo od onoga što je svima najdraže - dobre, tradicionalne "spize". U petak je održana i radionica za učenike srednje škole, a u subotu za ugostitelje i vlasnike OPG-ova, o tome kako tradicionalnu "teću", u kojoj dominira riba ulovljena u viškome moru, pretvoriti u moderno, zanimljivo jelo koje će zadržati sve okuse i mirise tradicije, ali ne nužno i oblik.
I kako svemu tome pridružiti dobro lokalno vino. Male tajne velikih majstora kuhinje i poznatih javnih osoba slušale su se u tišini, pametni telefoni služili su umjesto notesa, upijala se svaka riječ, nastojalo zapamtiti što više... Koliko čega, na kojoj temperaturi, zašto ovako, a ne onako.
- Cijelo jutro snimamo, slušamo, recepti se dijele, pokušavamo što više toga zapamtiti i iskoristiti, većina djece i ljudi na ovakvom otoku nema priliku ovo doživjeti i vidjeti - rekla je učenica, SŠ "Antun Matijašević Karamaneo" iz Visa Paula.
- Sve se da savladati - poručio je Jure, učenik, SŠ "Antun Matijašević Karamaneo", Vis.
Bilo je vrijedno čuti i vidjeti kako se tradicionalna riblja jela pretvaraju u nešto novo, a okusom i mirisom ostaju ista, kako poznati umaci postaju emulzije.
- Meni je ovo uvijek zadovoljstvo, uz ovako mlade ljude podijeliti znanje, prenijeti jedan dio emocije, znanja. Uvijek izazov, ali uvijek s istom strašću pristupam tome. Budu dio priče - rekao je chef Hrvoje Zirojević.
- To je super, hvalevrijedno i svaki projekt triba podržati kad je naša mladost u pitanju, naša djeca, mladi kuhari, šefovi. Mislim da bi svako mjesto trebalo imati takvo nešto, neke ljude, pokretače, da se educira o ribi, verduri, to je naše bogatstvo, to nama treba - kazao je chef Ivan Pažanin.
Postavši dio UNESCO-ove globalne mreže geoparkova, Viški arhipelag dobio je vjetar u leđa u održivom razvoju lokalne zajednice. Dio sustava je i brend "GEO food".
- Koji definira kvalitetu lokalnih proizvoda i sirovina s područja geoparka a temelje se na tradiciji i znanju povezanim s geološkom i kulturnom baštinom, geofood zapravo potiče razvoj lokalne zajednice, potiče lokalnu proizvodnju, skraćuje lanac od polja do stola, želi se postići da se što više lokalnih proizvoda kupuje na mjestu nastanka - istaknula je izvršna direktorica Geoparka Viški arhipelag Lana Schmidt.
Shvatili su to i učenici viške srednje škole pa su putem svoje zadruge u javnost i na tržište vratili rogač.
- Od tradicionalnih recepata napraviti nešto novo, drugačije, što se ne vidi svaki dan, sirup od rogača, razne kekse, džem, rožatu s rogačem - dodala je Paula.
Prvo izdanje festivala GEOfish bilo je uspješno. Nova znanja i ideje imaju gdje biti primijenjeni. Samo treba biti, kako kaže šef Zirojević, posvećen, ustrajan, pomalo i drzak i sve će doći na svoje mjesto, piše HRT.
I.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev