>
Popularna HBO-ova serija “Igra prijestolja” donijela je jednu od najboljih reklama za hrvatski turizam. Državni proračun je na račun obožavatelja ove svjetski popularne fantasy serije u periodu od 2013. do 2018. uprihodovao “solidnih” 180,7 milijuna eura.
Ovi podaci objavljeni su u znanstvenom časopisu Oeconomica Jadertina kojeg izdaje zadarsko sveučilište, a čiji su autori Martina Vukašina, Josip Miočić i Mirela Brechelmacher.
Autorski trojac ističe kako je snimanje Igre prijestolja u Hrvatskoj pokrenulo novu turističku ponudu, koju nude brojne nacionalne i internacionalne agencije koje organiziraju izlete na lokacije na kojima se snimala serija – poput dubrovačkih zidina, Dioklecijanove palače, kliške tvrđave i NP Krka.
Obožavatelji serije su u periodu od 2013. do 2018. Hrvatskoj godišnje ostavljali nešto više od 30 milijuna eura, odnosno ukupno 180,7 milijuna eura. Prva epizoda Igre prijestolja emitirana je 17. travnja 2011. na HBO-u, dok se posljednja, osma sezona počela prikazivati 2019. godine.
Da popularni televizijski i filmski uratci mogu poboljšati budžet neke države pokazuje primjer Novog Zelanda, kojemu je nakon filmske trilogije Gospodar prstenova broj turista narastao za 10%. Još bolju zaradu od filmskog turizma bilježi Škotska, koja je nakon Oscarom nagrađenog filma Braveheart zabilježila 300% veći broj posjeta Nacionalnom spomeniku Wallace nego prije filma.
J.K.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev