>
  1 min. čitanja

UNOSAN FILMSKI TURIZAM “Igra prijestolja” u 5 godina donijela Hrvatskoj više od 180 milijuna eura

UNOSAN FILMSKI TURIZAM “Igra prijestolja” u 5 godina donijela Hrvatskoj više od 180 milijuna eura
Foto: Pixabay

Popularna HBO-ova serija “Igra prijestolja” donijela je jednu od najboljih reklama za hrvatski turizam. Državni proračun je na račun obožavatelja ove svjetski popularne fantasy serije u periodu od 2013. do 2018. uprihodovao “solidnih” 180,7 milijuna eura.

Ovi podaci objavljeni su u znanstvenom časopisu Oeconomica Jadertina kojeg izdaje zadarsko sveučilište, a čiji su autori Martina Vukašina, Josip Miočić i Mirela Brechelmacher.

Autorski trojac ističe kako je snimanje Igre prijestolja u Hrvatskoj pokrenulo novu turističku ponudu, koju nude brojne nacionalne i internacionalne agencije koje organiziraju izlete na lokacije na kojima se snimala serija – poput dubrovačkih zidina, Dioklecijanove palače, kliške tvrđave i NP Krka.

Obožavatelji serije su u periodu od 2013. do 2018. Hrvatskoj godišnje ostavljali nešto više od 30 milijuna eura, odnosno ukupno 180,7 milijuna eura. Prva epizoda Igre prijestolja emitirana je 17. travnja 2011. na HBO-u, dok se posljednja, osma sezona počela prikazivati 2019. godine.

Da popularni televizijski i filmski uratci mogu poboljšati budžet neke države pokazuje primjer Novog Zelanda, kojemu je nakon filmske trilogije Gospodar prstenova broj turista narastao za 10%. Još bolju zaradu od filmskog turizma bilježi Škotska, koja je nakon Oscarom nagrađenog filma Braveheart zabilježila 300% veći broj posjeta Nacionalnom spomeniku Wallace nego prije filma.

J.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.