>
  2 min. čitanja

Uprava JANAF-a: "Mađari uporno govore neistine!"

Uprava JANAF-a: "Mađari uporno govore neistine!"
Foto: JANAF

Kažu kako je potpuno je netočno da je JANAF "podlegao iskušenju" i "stjerao (MOL Grupu) u kut" te podigao naknade za transport sirove nafte do "zapanjujućih" iznosa.

Najoštrije tako odbacuju niz neistinitih tvrdnji koje je u intervjuu za mađarske medije izrekao predsjednik i izvršni direktor MOL Grupe Zsolt Hernadi.

- Istina je da se cijene transporta nafte naftovodnim sustavom JANAF-a utvrđuju na temelju iste metodologije za sve partnere, u pregovaračkom postupku na pravedan i transparentan način. Cijene se temelje na postojećem tarifnom sustavu i regulatornom nadzoru na nacionalnoj i EU razini, a zasnovane su na tri načela. Na prvom mjestu je načelo jednakog tretmana svih korisnika, što se osigurava nepristranim pristupom sustavu svim korisnicima koji udovoljavaju tehničkim uvjetima. Zatim slijedi utvrđivanje cijena transporta nafte po dionicama, pa korisnik plaća cijene transporta samo onih dionica koje oni koriste te, na kraju, troškovno načelo, što podrazumijeva pokriće troškova poslovanja djelatnosti transporta nafte, pokriće investicija nužnih za održavanje i razvoj transportnog sustava te uz osiguranje prinosa na imovinu transportnog sustava - navode u priopćenju.

JANAF kao operator sustava i MOL Grupa zajednički utvrđuju konačne ugovorne cijene tijekom procesa pregovaranja oko komercijalnih uvjeta pristupa sustavu te izravno ovise o količinama transportirane nafte jer tarifa pada uz veće količine transporta nafte i obrnuto, dodali su.

Naveli su i da je netočna tvrdnja Hernádija prema kojoj nitko ne zna koliko nafte je moguće prevesti Jadranskim naftovodom te da JANAF nije proveo investiciju koja bi omogućila zadovoljenje potreba Mađarske i Slovačke za sirovom naftom. Istinita je informacija da je JANAF izvršio potrebnu investiciju - aplikaciju aditiva DRA kojima se povećava protok na dionici od Omišlja do mađarske granice, naglašavaju iz te kompanije.

Testiranjem je potvrđeno da se uz mogućnost dodavanja DRA aditiva na navedenoj dionici može u potpunosti postići kapacitet od 13 do 16,4 milijuna tona godišnje, što višestruko zadovoljava potrbe, tvrde.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

JANAF: “Kapaciteti naftovoda premašuju potrebe MOL-a!”
Ponovljeno je testiranje naftovoda od Terminala Sisak do mađarske granice i potvrđeno je da kapaciteti premašuju potrebe MOL-a te da se uz mogućnost dodavanja DRA aditiva na toj dionici može postići kapacitet od 13 do 16.4 milijuna tona godišnje, objavio je Janaf. - Rezultati ponovljenog testiranja pokazali su da
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.