>
Na njemačkom otoku Fehmarnu jučer su počeli radovi na izgradnji cijevi jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Europskoj uniji – podvodnog tunela dugog 18 kilometara koji će povezivati Dansku i Njemačku. Vrijednost projekta je 10 milijardi eura.
Tunel će spajati njemački otok Fehmarn s danskim Rødbyhavnom na otoku Lolland, imat će dvotračnu autocestu u oba smjera te dvosmjernu elektrificiranu željezničku prugu. Cijeli tunel biti će izgrađen od 79 montažnih komada.
Tijekom izgradnje tunela biti će izvučeno 15 milijuna kubika pijeska i kamenja s morskog dna, a dio materijala biti će iskorišten za izgradnju samog tunela.
Brzina kretanja motornih vozila kroz tunel biti će ograničena na 110 km/h pa će automobilima trebati svega 10 minuta da prođu kroz njega. Vlakovima će prolaz kroz tunel trajati nešto kraće jer će njihova maksimalna dopuštena brzina biti 200 km/h.
Projekt je, inače, dio prometne vizije Europske unije za skandinavsko-mediteranski koridor, koji počinje u južnom dijelu Italije i završava u Helsinkiju, prolazeći kroz sve skandinavske prijestolnice.
Dansku vladu investicija će stajati 7,1 milijardu eura, dok 3,5 milijardi eura pada na teret njemačke vlade.
No čini se da ni u “razvijenijoj Europi” ne ide sve glatko kada su u pitanju veliki infrastrukturni projekti. Naime, organizacija za zaštitu prirode Nabu podnijela je tužbu protiv projekta jer se planira uništiti 36 hektara grebena, no sud je presudio u korist projekta.
Tunel bi trebao biti pušten u promet 2029. godine.
K.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev