>
Hitna intervencija na Lopudu, koja je u noći sa subote na nedjelju digla brodicu MUP-a, umjesto nove opremljene brodice koja je prije nekoliko tjedana stigla u Lučku kapetaniju, otvorila je zanimljiv misterij. Lučki kapetan Mato Kekez tvrdi kako nikakav poziv te noći nisu dobili, dok ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu, ali i dubrovačka policija sve demantiraju!
On pak za Dubrovački portal otkriva kako se svi razgovori snimaju, te kako im je za razlog nemogućnosti plovidbe brodice rečeno da postoje tehnički nedostaci.
Iako su iz Ministarstva mora tvrdili kako nema tehničkih poteškoća, u najnovijem odgovoru ipak malo drugačija retorika.
Sada pak tvrde da je "uobičajeno da se na prototipu događaju sitne greške.
"Brza brodica hitne pomorske medicinske službe koju je na upotrebu dobila Lučka kapetanija Dubrovnik je prototip, odnosno prvo isporučeno plovilo toga tipa i namjene. Uobičajeno je da se na prototipu povremeno događaju sitne greške i kvarovi. Kako je brodica pod garantnim rokom, svi kvarovi se otklanjaju na račun brodograditelja.
Dana 28. travnja u 17.37 prijavljen je brodogradilištu kvar na radarskom ekranu, te je obaviješten MRCC da zbog kvara radara brodica neće ploviti po noći, već je ograničena na plovidbu od izlaska do zalaska sunca. Servis radarskog ekrana zakazan je za 04. svibnja 2023. godine", odgovorili su iz Ministarstva mora za Dubrovački portal.
Podsjetimo, Morski HR je bio u posjeti brodogradilištu Iskra tri dana prije nego li će biti službena primopredaja Ministarstvu zdravstva. Tada smo zatekli radnike brodogradilišta kako doslovno u posljednji čas rade preinake na krmi, tako da su montirali boksove, odnosno dodatne balastne tankove koji bi trebali umanjiti ulaz mora u krmu. Naime do naše redakcije je prethodno došlo više informacija da u trenucima kada plovilo manevrira krmenim dijelom, u krmu ulazi more.
Roko Vuletić, direktor šibenskog, brodogradilišta u slovenskom vlasništvu pojasnio nam je da su se tada u dogovoru s krajnjim korisnikom, dogovorili da su jedan potpuno nefunkcionalni dio krme "malo preprojektirali da se dobije na volumenu i istisnini". Brod je odmah potom obojan i iza vikenda isporučen.
U međuvremenu i do naše redakcije stiže sve više informacija kako ovo plovilo ima određenih poteškoća pri manevriranju na većim valovima, odnosno da je brod testiran tek u savršenim uvjetima i pri bonaci. Iz Ministarstva mora su nas pak prije prve intervencije uvjeravali da to nije točno i da još nisu imali ni priliku ići na prvu intervenciju. No, evo, do prve intervencije nije ni došlo, jer brod uopće nije mogao ni isploviti!
S druge strane, plovilo prema čijim je performansama Ministarstvo zdravstva raspisalo natječaj nabavke šest novih brodica za hitne medicinske intervencije izgradilo je talijansko brodogradilište Cantiere Navale Vittoria i koristi ga Lučka kapetanija Zadar. Za ovaj brod do sad nije bilo niti jedne jedine predstavke. Dapače, upravo su po njemu u natječaju navedene sve vrlo detaljne specifikacije.
Brodogradilište Cantiere Navale Vittoria susjelovalo je i u natječaj za preostalih šest brodova, no pobijedio je hrvatski konzorcij koji nikad nije gradio ovakve brodove, ali je bio jeftiniji za više od 20 milijuna kuna.
Konstrukcija ovog u Dubrovniku morala je stoga izgledati gotovo identično, iako je 20 milijuna jeftiniji. No hoće li jeftiniji brod biti i jednako kvalitetan, to nam preostaje tek vidjeti, jer u halama šibenskog škvera trenutno su složena još tri, a slijede i ostali.
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev