2 min. čitanja

VELJKO OSTOJIĆ: "Ako smo sto posto popunjeni, cijene su možda preniske"

VELJKO OSTOJIĆ: "Ako smo sto posto popunjeni, cijene su možda preniske"
Foto: Jurica Gašpar

U teoriji popunjenosti hotelijerstva, ciljana razina popunjenosti je 92 posto. Ako smo popunjeni sto posto, možemo se zapitati jesu li nam cijene možda preniske, navodi direktor Hrvatske udruge turizma.

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić smatra da možemo biti zadovoljni otvaranjem turističke sezone i da je Uskrs dobra najava za ono što nas očekuje.

- Kad pričamo o brojkama, rekao bih da je važnija zarada i profit od fizičkih dolazaka i mislim da se moramo usmjeriti na kvalitetu i na taj način s održivim brojem gostiju zaraditi što je maksimalno moguće, a istovremeno što manje koristeći fizičke resurse - rekao je Ostojić za N1.

Naveo je da je za uskrsne blagdane realizirano oko 470 tisuća noćenja te da su najbrojniji gosti bili Nijemci, Austrijanci, Hrvati i Slovenci. Dodao je da se značajno budi tržište Velike Britanije i Amerike te, kako stoje stvari s rezervacijama, da će ova godina biti početak povratka long haul tržišta. Smatra da ćemo se početi vraćati predpandemijskim brojkama.

- Ukoliko pokrenemo nove investicije u turizmu, Hrvatska će biti lider na Mediteranu. Ova sezona je tek počela, no svi skupa godinu moramo odraditi pažljivo do kraja. Inflatorni pritisci postoje svugdje, cijene u Hrvatskoj su primjerene. Niti jedan poduzetnk neće dozvoliti da ima prazan objekt. U teoriji popunjenosti hotelijerstva, ciljana razina popunjenosti je 92 posto. Ako smo popunjeni sto posto, možemo se zapitati jesu li nam cijene možda preniske. Ne smijemo ići u pravcu prekomjerne gradnje, moramo imati plašljivi odnos s resursima s kojima raspolažemo - upozorio je.

Ostojić navodi kako strategija održivog turizma dosta dobro promišlja budućnost turizma.

- Mislim da treba biti oprezan kod poreza na jedinice u turizmu. Jedno je kad netko ima 3,4 kreveta na adresi na kojoj osoba stanuje, tu ne treba raditi drastične pomake. Drugo je kad se grade stambeni objekti pa se pod krinkom obiteljskog smještaja gradi biznis i posao, tu se pomaci trebaju napraviti. Nije logično da je porez na iznajmljivanje stana studentu 12 posto, a kad ga iznajmljujete turistu to je oko 1,2 posto. Pravi obiteljski smještaj je određena posebnost Hrvatske, tu ne treba raditi prevelike rezove - kazao je.

Navodi da ne bi bio toliko negativan jer postoje i cjenovno prihvatljiviji objekti i razdoblja godine kad su cijene niže.

- Gotovo je nemoguće da si prosječni Hrvat priušti ljetovanje u najboljem hotelu u špici sezone - rekao je te je dodao da je turistički sektor u zadnje dvije godine u prosjeku povećao plaće 27 posto.

B.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.