>
VFRANJIC - Nakon nekolicine prekrcaja kod kojih je smanjena emisija prašine ponovo nam se događaju prekomjerne emisije iste (slike u prilogu). Posljednja prijava je bila 8. rujna. S noći sa 7.9. na 8.9. odvijala se emisija prašine cijelu noć što je bilo vidljivo i sutradan na površini mora. Stanje nije još u potpunosti zadovoljavajuće, ali su se neke stvari pomakle na bolje, poručuju stanovnici Vranjica iz Građanske Inicijative "Mjesto koje hoće živjeti" u pismu koju su odaslali na više institucija, koje smatraju odgovornima za njihovo stanje.
Prostora za napredak još je mnogo. Molimo objašnjenje koji točno plinovi i čestice izlaze pod pritiskom iz ventila na vrhu zgrade Žitnog terminala po noći.
U komunikaciji s odgovornim ljudima iz Luke d.d. postignuto je smanjenje prašine tokom prekrcaja rasutog tereta. Stalno se istražuju nove tehnologije koje im mogu pomoći u smanjenju prašine. Polijevanje kod pretovara je sada standardna praksa, ali tu se vraćamo na onaj problem GDJE sva ta voda sa česticama željezne, ugljene prašine otječe?! Pokrenut je projekt revitalizacije kojim će se riješiti pitanje odvodnje i kanalizacije, budući da je područje Sjeverne luke izostavljeno iz Aglomeracije Grada Splita. Dakle, čelni ljudi Luke d.d. su pokrenuli konkretne projekte za poboljšanje ekološkog standarda, a od Vas kao izdavatelja koncesije i odgovorne institucije zahtjevamo hitno rješavanje problema:
1. separatora vanjskog skladišta gdje se nalazi teret željeza. Stavka koju treba rješavati po hitnom postupku. Činjenica je da sva voda od polijevanja tereta odlazi u more.
2. izgradnja novih skladišta - nećemo tolerirati niti jedan rasuti teret na otvorenom. To jednostavno ne može funkcionirati s obzirom na blizinu kuća (samo 200 metara zračne linije). Prema obujmu rada u Luci, evidentno je da su skladišta u deficitu.
3. asfaltiranje lučkog dijela gdje se sada nalazi, nadamo se trenutno, petrolkoks. Dakle, nije dovoljna prašina od petrolkoksa, nego se još i stoljetna prašina, sastavljena od čestica raznog tereta koji je prošao kroz Luku, podiže kod nanosa vjetra i prijevoza kamionima. Sve je evidentno i na slikama u prilogu.
Stalno se napominje da je Luka d.d. posebne namjene, prvenstveni i uostalom najveći koncesionar vranjičko-solinskog bazena, Luka od osobitog međunarodnog gospodarskog interesa za RH, a u potpunosti je tehnološki i infrastrukturno zastarjela nemarom odgovornih institucija.
Rasuti teret staviti u skladišta. Kod njih se događa ista situacija uslijed jakog vjetra kao i u Luci d.d.. Kod nas na moru to je svakodnevno, vjetar teret raznosi u zrak te ga mi udišemo.
Vezovi 7 i 8 na području bivšeg Salonita i Yacht club-a Vranjic:
Svi brodovi vezani na Vašim vezovima (trenutno ih ima 50-tak) su vaša odgovornost. Ne može nam se događati situacija kao u subotu 10.9. da cijeli dan smrdi nafta i da po cijelom zaljevu pliva nafta, a Vi ne snosite nikakvu odgovornost?! Brodovi su na vašim vezovima! (Slika u prilogu, sivo područje je pod ingerencijom Lučke uprave). Prema Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama (čl. 85, stavak 1 i 2) Lučka uprava ili ovlaštenik koncesije trebaju narediti počiniteljima saniranje onečišćenja ili sami očistiti o trošku onečistitelja. Mi na području vezova 7 i 8 ne vidimo nikoga, nikakav nadzor, a ni obećanu ogradu ograničenja lučkog područja.
"Lučka uprava Split pokrenula je postupak postavljanja ograde na granici lučkog područja, te je na žalost prekinula postupak zbog fizičkih prijetnji pojedinaca i prijavila je slučaj nadležnoj policijskoj upravi." (Citirani odgovor LU prije skoro godinu dana) i dalje ništa nije poduzeto.
Budući da do sada niti na jedan mail nismo dobili odgovore, a niti vidimo ikakve poduzete radnje s Vaše strane kroz dvije godine našeg djelovanja, pozivamo Vas da nam dostavite očitovanje na naša pitanja/zahtjeve.
Pokrenite barem nesto, od svega navedenog, pokazite zainteresiranost, kako bismo mi kao stanovnici Vranjica imali naše osnovno pravo na zdravi život, bez obzira što živimo u industrijskom području!
Vrijeme je da shvatite da tehnološki i tehnički napredak poslovnih subjekata kojima izdajete koncesiju rješava i naše ekološke probleme. Vi kao izdavatelj koncesije imate obvezu i dužnost činiti sve što je u vašoj moći da industrija koja nas okružuje bude visokih ekoloških standarda. Pravilnici, zakoni i direktive postoje, samo ih treba početi primjenjivati i poštivati.
Dakle, koje mjere su do sada poduzete i što od Lučke uprave možemo očekivati u narednim mjesecima?, pitaju iz Građanske Inicijative "Mjesto koje hoće živjeti".
D.G.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev