2 min. čitanja

Za porciju liganja 19 eura! - U predsezoni koštaju kao lani u špici sezone

Za porciju liganja 19 eura! - U predsezoni koštaju kao lani u špici sezone
Foto: Pixabay

Jedina i dosta velika stavka, koja pomalo baca sjenu na turistički optimizam su cijene, koje su rasle i lani, pa ponovno ove godine, a kako se približava špica sezone, dodatno će rasti i kad je riječ o smještaju i izvanpansionskoj potrošnji. Zasad se to, na sreću, ne odražava na broj rezervacija.

Turistička sezona nikad nije bila svima jednako dobra, pa tako neće biti ni ovogodišnja. Trenutačno se, recimo, splitski iznajmljivači žale da se njihovi apartmani ne pune onako kako su očekivali, ali u globalu, domaćem turizmu zasad u ovoj godini ide više nego dobro, piše Večernji list.

Turistički promet je 12 posto bolji u odnosu na 2019., ali cijena lignji na primjer, već sad u predsezoni je kao lani u špici.

- Iznimno smo zadovoljni dosadašnjim tijekom, turistički promet za čak 12 posto premašuje rezultat iz rekordne 2019. godine i s velikim optimizmom ulazimo u glavni, ljetni dio turističke godine - kazao je krajem proteklog tjedna, tijekom sastanka ministrice turizma i direktora regionalnih turističkih zajednica, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, koji napominje da su u tijeku promotivne aktivnosti u 14 europskih zemalja te na dalekim tržištima, posebno u SAD-u.

Inače, od 1. siječnja do potkraj lipnja Hrvatsku je posjetilo više od 3,5 milijuna gostiju koji su ostvarili 10,7 milijuna noćenja što je tri posto više nego spomenute 2019. Turistička godina stabilno je dobra praktički od prvog dana, a u špici će se, kako se očekuje, reprizirati scene iz najboljih sezona kad se tražio krevet više. Ova bi godina trebala označiti i potpuni post-covid oporavak domaćeg turizma, pa čak i nadmašiti pretpandemijske rezultate.

Jedina sjena koja se trenutačno nadvija na turističkim optimizmom su cijene, koje su rasle lani, pa ponovno ove godine, a kako se približava špica, dodatno će rasti i kad je riječ o smještaju i izvanpansionskoj potrošnji. Zasad se to ne odražava na broj rezervacija, što je potvrda domaćinima da u Europi ima dovoljno gostiju koji su spremni platiti ono što hrvatski turizam nudi, piše novinarka Večernjeg lista Radmila Kovačević.

Dio je poskupljenja svakako opravdan, dio zbog inflacije i svih drugih poskupljenja praktički neizbježan, ali malo će tko imati razumijevanja kad se suoči da je ista usluga ovog ljeta skuplja zamalo sto posto nego lani. Ili, recimo, da je ono što je u lanjskoj špici bila najviša cijena, sada normalna predsezonska cijena. Konkretno? Lignje u jednom pulskom restorančiću na plaži lani su početkom lipnja bile deset eura, a što je gostiju bivalo više, tako je u više navrata dizana i cijena, točnije čak četiri puta.

U špici se tako cijena popela na čak 143 kune, odnosno 19 eura kako je već tada euroorijentirani, nezasitni vlasnik istaknuo na ulazu. I to mu je, čini se, premalo. Ove je godine početna, predsezonska cijena istih lignji u istom lokalu već 19 eura. Kolika li će tek biti u špici?!

Koliko li se tek ugostitelja duž obale služi sličnom matematikom? A to su stvari koje gosti ne praštaju. Pogotovo što ih je sve više vrlo osjetljivo na cijene. Nećemo o domaćima, ali lani je i 18 posto Europljana zabrinjavao rast troškova putovanja, a ove je godine onih koji se s takvim brigama spremaju na odmor već 24 posto.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.