Nakon što se prošlog tjedna održalo ročište u sklopu kojeg je najveći hrvatski putnički brodar sudskim putem tražio otkaz za zadarskog kapetana i predsjednika Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ), o svemu se oglasio i sam tuženi kapetan Ivan Srzentić.
Podsjetimo, Jadrolinija je sudskim putem zahtijevala otkaz za Ivana Srzentića pod obrazloženjem da je veljači prošle godine oštetio krmeni odbojnik trajekta Mate Balota prilikom pristajanja u Tkonu, ali i da se izrugivao upravi društva te grubo vrijeđao njihovo dostojanstvo na službenim stranicama Sindikata.
- Tužitelj, u ovom slučaju Jadrolinija, u samom sudskom procesu nije dokazao apsolutno ništa za što me teretio. Znao sam da će epilog prvostupanjske presude ići u moju korist i korist SSPJ. Moram istaknuti da sam svoju obranu isključivo i samo bazirao na činjenici da navedenih odbojnika u spisku sustava nema, ne postoje. Potvrdio je to i meni nadležan tehnički inspektor broda na jednom od ročišta. Nije se radilo o nikakvom oštećenju, već o standarnom naslanjanju broda na rivu uslijed čega je došlo do iskrivljenja odbojnika. Nekoliko dana kasnije, mom kolegi na drugom brodu dogodila se ista stvar, a postupio je isto kao i ja - ispričao je za Pomorac.hr Srzentić.
Sudac Općinskog suda u Zadru Tomislav Bago, u nepravomoćnoj presudi donesenoj 19. lipnja odbio je tužbu Jadrolinije te utvrdio da su razlozi za otkaz neopravdani. Dosudio je Jadroliniji da u roku od 15 dana mora nadoknaditi trošak postupka u iznosu od 547,48 eura.
Ako ovo nije prvi put da se slično oštećenje dogodilo na nekom od brodova u floti nacionalnog brodara, zašto je onda Jadrolinija tražila otkaz? Evo što kaže Srzentić:
- Odgovorno tvrdim da je moj slučaj montiran kako bi mi se uručio otkaz. U svojim daljnjim aktivnostima to ću i dokazati. Montiran je od strane Uprave Jadrolinije, točnije predsjednika Davida Sopte. Radi se o pogreškama koju idu na štetu Jadroliniji. Naime, Ana Klarić, izvršna direktorica pravnih i kadrovskih poslova, kao jedina svjedokinja tužitelja ujedno je po punomoći predsjednika Uprave započela s ovim montiranim procesom. Klarić je trebala već odgovarati za ovaj slučaj zajedno s osobom odgovornom za sigurnost u Društvu, gosp. Antom Kosovićem, DPA-om Društva Jadrolinija. Vidimo da nitko ne odgovara - tvrdi Srzentić.
Kapetan je uvjeren da će se sudska trakavica nastaviti i dalje, unatoč prvostupanjskoj presudi.
- Nažalost, ovo je samo pokazatelj kako sustav funkcionira. Jadrolinija će s tužbom ići dalje, u to sam siguran. Društvo koje je krenulo s ovim montiranim procesom ne plaća odvjetničke usluge iz svog novčanika, dok sam ja na posljednjoj Skupštini SSPJ članovima sindikata prikazao kako sam plaćao svoj odvjetnički tim - kaže kapetan.
Osvrnuo se i na nabavku novih brodova za Jadrolinijinu flotu:
- Skrećem pozornost da smo kao sindikat usredotočeni na to jer se radi o našim radnim mjestima. Uvjeti života na postojećim brodovima graniče sa uvjetima iz polovice prošlog stoljeća. Sigurno da od svakog novog broda koji dođe pomorac Jadrolinije očekuje bolje uvjete za život i rad, međutim to tako nije. Naknadno se to kroz remonte nadograđuje minimalno i jako slabo. To će svaki pomorac Jadrolinije potvrditi. Što se tiče samih natječaja za kupnju ili izgradnju novih brodova, ostat ću još uvijek suzdržan ili skeptičan, iako ovo drugo prije - zaključuje kapetan Ivan Srzentić.
I.B.
© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev