>
  8 min. čitanja

ŽENA UZELA SJEKIRU I KRENULA PROVODITI PRAVDU - Vežu se za stabla i stijene, divljaju skuterima: "Pogledajte kako se mini kruzeri i jahtaši rugaju hrvatskim zakonima!"

ŽENA UZELA SJEKIRU I KRENULA PROVODITI PRAVDU - Vežu se za stabla i stijene, divljaju skuterima: "Pogledajte kako se mini kruzeri i jahtaši rugaju hrvatskim zakonima!"
Foto: Video: Goolets / Facebook / Čitatelji

U redakciju nam je pristigla snimka na kojoj je vidljiva ženska osoba koja je pokušala presjeći konope, privezane za stijenu, uz samu plažu. U tome je ustrajala dobrih 6 minuta, a sve je snimljeno vjerojatno s plovila prekoputa plaže.

Na snimci se ne vidi je li drugi kraj konopa privezan za brod, no po svoj prilici je tako, a kako se čini, ženi je dozlogrdilo protuzakonito privezivanje velikih jahti, kruzera i ostalih većih brodova za stabla, stijene i sve čega se dohvate, pa je pravdu uzela u svoje ruke (Cijelu snimku možete pogledati OVDJE).

0:00
/2:48

- Ajde odgovori mi samo na jedno pitanje; od čega si luda? - govori muški glas, vjerojatno s broda, koji je privezan za stijene.

"Ovo je protuzakonito", viče žena i nastavlja komentirati, na što je muški glas prekida, galameći:

- Ovo je zakonito, a ti nemaš pojma. I ovo ti ide sad na policiju, a za ovo ćeš platit' štetu, jesi čula? - govori muškarac ispuštajući pritom neprimjerene uvrede za ženu, koja odgovara:

"Vi ste već prijavljeni!"

Međusobno se dovikujući, pitaju jedno drugo "tko si ti?", pa muškarac dovijuje da on "plaća koncesiju i porez ovoj državi...

0:00
/2:51

Eskalacija sukoba građana i bahatih nautičara

No, iako ova žena ne smije lupati sjekirom po stijeni i odvezivati plovilo, čime direktno ugrožava njegovu i sigurnost posade i putnika i što nipošto ne podržavamo (!), treba reći i da ne postoji koncesija ili porez koji dozvoljava privezivanje velikih brodova za stijene i stabla!

Naime, Pravilnik o plovidbi unutarnjim vodama u članku 7.04, stavku 3 jasno nalaže da je "Zabranjeno vezivati se ili povlačiti se uz pomoć stabala, klinova, ograda, graničnog kamenja, stupova, željeznih stuba ili ljestava i sličnih objekata"

Uprava sigurnosti plovidbe ne poznaje vlastite pravilnike

Da budemo još precizniji, za mišljenje smo pitali i Upravu sigurnosti plovidbe, pri Ministarstvu mora, koji su jasno odgovorili:

Pravilnikom o uvjetima i načinu održavanja reda u lukama i na ostalim dijelovima unutarnjih morskih voda i teritorijalnog mora Republike Hrvatske (članak 52. stavak 2) propisano je kako plovni objekt može biti privezan izvan luke isključivo na način da ne ugrožava sigurnost plovidbe, ljudske živote, imovinu, obalu i morski okoliš, dok je stavkom 3. istog članka propisano kako je sidrenje, osim u područjima gdje je zabranjeno, dozvoljeno isključivo na način da ne ugrožava sigurnost plovidbe, ljudske živote, imovinu, obalu i morski okoliš.

Jednako tako, Pravilnikom o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom (članak 49. stavak 2.) propisano je kako se sidrenjem ne smije ometati plovidba drugih plovnih objekata.

No, zanimljivo je da im se nije dalo istraživati vlastite pravilnike pa su nam pri kraju službenog odgovora, odgovorili krivo!

"Slijedom navedenog, a vezano uz privezivanje plovnog objekta uz obalu, nije propisana maksimalna udaljenost od obale na kojoj plovni objekt treba biti", odgovor je iz Ministarstva mora.

Ipak, točan odgovor nalazi se u izmijenjenom i dopunjenom Pravilniku o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom, koji u članku 48. vrlo jasno i nedvojbeno definira:

Brodovi, jahte, brodice i hidroavioni prilikom plovidbe unutarnjim morskim vodama i teritorijalnim morem Republike Hrvatske ne smiju se približavati obali, i to:

– brodovi i hidroavioni, na udaljenost manju od 300 m;

– jahte na udaljenost manju od 150 m;

– motorne brodice i jedrilice na udaljenost manju od 50 m.

Jahte i brodice moraju ploviti na udaljenosti većoj od 50 m od ograde uređenog kupališta, odnosno 150 m od obale prirodnog kupališta.

Drugim riječima, brodovi koji se privezuju uz stabla i stijene uz samu obalu, ne samo da krše hrvatske zakone, već ugrožavaju kupače i sigurnost plovidbe!

"Prednjače u divljanju na Jadranu, po pitanju sigurnosti plovidbe"

U Morski HR svakodnevno pristižu mailovi, fotografije i poruke građana kojima je dozlogrdilo ovakvo bahaćenje.

- U tome mahom prednjače nautičari koji upravljaju flotom plovila iz Krila Jesenice. Evo, na jednom banalnom primjeru kojeg sam prijavio jer ozbiljno ugrožava sigurnost plovidbe, pogledajte kako se otvoreno rugaju hrvatskim zakonima. Pa, ljudi moji, oni se javno reklamiraju gdje privezuju 4 cime za obalu tj. kamenje ili sl., zauzmu čitavu uvalu i uzimaju je za sebe.

Pa na ovim snimkama nigdje nema par metara od obale, a kamoli 50 ili nedajbože 150 ili 300, koliko je propisano da smiju biti i onda od tamo svoje goste manjim plovilom voziti gdje žele!

I ne samo to, nego zajedno s gostima opasno glisiraju niti 10 metara od obale! Ako ih netko i kazni, kazne su presmiješne i oni će to bez problema platiti i za sat vremena na drugom mjestu napraviti isto. Zaboli ih ona stvar za zakon i sigurnost - kazuje nam jedan od nautičara koji svakodnevno svjedoči ovome.

Video javnog oglašavanja kršenja više zakona prenosimo sa stranice Goolets, u slučaju da istog izbrišu:

0:00
/0:26

Video: Goolets / Facebook

Nije to jedini oglas u kojem bez ikakvog straha od zakonodavca objavljuju kako će i dalje raditi što im se sprdne:

No, da budemo potpuno fer, jednako ilegalno to rade i turisti. Evo video i fotografije:

0:00
/0:24

Evo i još jednog dva kadra, snimljena nekoliko trenutakta prije objave ovog članka, dakle danas:

- Moram podijeliti s vama-evo kako se majstor iz Ceske parkira u jednoj od najzauzetijih uvala, Stončici na Visu. Zauzeo je pola uvale.

Slučaj drugi: - Kako ne bi mislili da su ovo ograničeni slučajevi, evo još jednog iz uvale Sovje, subota 10.8. oko 11 sati pristiže jahturina i bez pardona okupira malu valu. Konopima se vezuje za stjene nekih 50 m. od obale. Zovem pomorsku policiju prebacuju me na kapetaniju. Zovem kapetaniju koja nakon provjere preko telefona kaže poslat ćemo policiju. Nedjelja 11.8. brod je još tamo. Službe ne rade svoj posao - poručuje još jedan čitatelj.

Dodajmo i da bi na mjestima gdje je zabranjeno sidrenje, kazne trebala ispisati pomorska policija ili Lučka kapetanija, sukladno Pomorskom zakoniku. No za privezivanje na stijene ili stabla u zaštićenom području, upravo vas mogu kazniti čuvari prirode iz područja koje je zaštićeno.

Zabrinjavajuća situacija s povlaštenim brodovlasnicima koji svakodnevno krše zakone!

A da je tome tako, ponovit ćemo, u redakciju Morski HR SVAKODNEVNO pristižu deseci snimki, koje bi ozbiljnu državu trebalo zabrinuti, ali ne i Republiku Hrvatsku, koja posebnoj kasti brodovlasnika, ovakve stvari dozvoljavaju.

Evo jedne iz uvale kod Milne na Braču, situacija se događa upravo u trenutku dok pišemo ovaj članak:

- Video snimljen prije 5 minuta. Ludovanje gostiju broda Alfa Mario na udaljenosti od 30m od obale na dalje traje već dobrih 30 minuta - kaže čitatelj koji nam dojavljuje ove snimke.

Nakon odlaska istog broda iz druge uvale, drugi čitatelj javlja:

- Dok su mu se gosti kupali okolo jahte nije bilo ništa, a sada kada su završili i tenderom otišli u grad odjednom je cijela vala u fonji, netko je ispustio tankove ispred plaže pune djece!

0:00
/2:21

Da ne bi bilo, kako samo Morski HR piše o ovome, isto svakodnevno objavljuju i građani na društvenim mrežama. Evo jedne snimke od jučer

Osim svega navedenog, iskusni pomorski kapetani napominju nam kako je ustaljena praksa privezivanja 5 do čak 9 brodova (koliko ih se privezuje u Pomeni na otoku Mljetu, o čemu je već pisao Morski HR), izuzetno je opasna:

- Vezivanje brodova u Splitu u gradskoj luci i ostalim lukama u Jadranu, gdje se veže 6–7 brodova bočno jedan uz drugog dovodi u pitanje sigurnost putnika u slučaju požara na brodu  koji se nalazi u sredini, znači uz centralni prolaz koji po Hrvatskom registru brodova, moraju svi imati ne postoji mogućnost evakuacije putnika a pogotovo ako se požar dogodi po sredini broda .

Podsjetimo još jednom i na video izvještaj o katastrofalnom stanju deponija kojeg nazivaju lukom u Krilu Jesenice, gdje se ne poštuju nikakvi hrvatski zakoni i pravila, a o čemu smo ozbiljno upozorili nadležne da što prije reagiraju, kako se ne bi dogodila tragedija. Mada smo uvjereni kako to dobro znaju i toleriraju godinama, na što smo uputili predstavku istražnim organima, odnosno Državnom inspektoratu i DORH-u.

Odgovore svih resornih institucija objavit ćemo, čim ih dobijemo.

ŠOKANTAN IZVJEŠTAJ IZ KRILA JESENICE Bruse brodove, bacaju kemikalije i opasni otpad u more, strujni kabeli posvuda: „Užga li se ovo, neće nas Bog spasit'“
Svratili smo do Krila Jesenice. Ilegalne luke, nastale od bacanja građevinskog i ostalog opasnog otpada u more, a u kojoj je jednako tako ilegalno smješteno više od 130 mini kruzera domaćih vlasnika. Osim što nemaju ama baš nijedan atest za boravak u ovakvoj luci, oni se prema moru i dalje ponašaju kao smetlištu. Ono što smo zatekli je strašno! Brodovi, dok su još u moru, se bruse, lakiraju i polijevaju kemikalijama (na upit jednome od njih, dobili smo odgovoru da brod polijevaju solnom kiselinom). Prazna ambalaža i bačve na kojoj su naljepnice za opasne tvari, stoji razbacana uokolo na plaži i na dnu uvale, a visokonaponski kabeli sa nezaštićenim žicama, razapeti su posvuda, zrakom, u moru, po tlu... "Nedavno je jedna jahta izgorjela u makarskoj luci, a dogodi li se ovdje havarija, sam Bog nas neće spasiti", kaže jedan Kriljanin, koji nam potvrđuje kako institucije za ovo sve znaju i desetljećima žmire, dok se ne dogodi veliko zlo.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

ŠTO (NI)JE DOZVOLJENO? Sidrenje mini-kruzera i jahti u uvalama van dozvoljenih sidrišta i vezivanje za stabla
Svake godine u ovo vrijeme pojavljuje se problem nautičara koji se privezuju za stabla i bacaju sidra gdje god stignu. To ne bi bio ni problem da nautičara nije toliko, te da se na taj način privezuju sve veći brodovi, a posebno mini-kruzeri. - Može li se istražiti legalnost sidrenja

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.