>
ŽIRJE - Nakon našeg članka o trajektu koji tri dana nije došao na Žirje, pa je u srijedu napokon uplovio, javili su nam se iz tamošnjeg Mjesnog odbora, nezadovoljni tretmanom prema otoku i otočanima, kako kažu, neadekvatnim trajektom koji često puta ne isplovi.
Nezadovoljni situacijom, obratili su se Jadroliniji, a pismo objavljujemo u cijelosti:
- U ime većeg broja nezadovoljnih mještana otoka Žirja, kao Mjesni odbor otoka Žirja šaljemo vam ovu pritužbu. Trajektnu liniju 532 vozi trenutno trajekt Pelješčanka. Jučer 15.01.2025 u srijedu prije polaska za Žirje u 11:30 sati, putnici koji su htjeli ići na Žirje od posade su upoznati da odlukom kapetana trajekt neće ploviti za Žirje, već da ide samo do luke Kaprije.
Sat i pol kasnije ispostavlja se da trajekt, iako je bez putnika i robe za Žirje, ipak dolazi u luku Žirje, te je dostavljena samo pošta. Tada trajekt odmah isplovljava za luku Kaprije i tamo čeka redovni večernji polazak za Šibenik u 18:15 sati.
Znači situacija nije baš onakva kako ste se jučer očitovali na Morski HR na pritužbe mještana, jer ispada je je sve u redu, i da trajekt jučer u srijedu vozi. Jer ako je sam pristao zbog pošte, bez ijednog putnika i automobila, kako nazvati tu plovidbu? Danima prije srijede trajekt nije vozio zbog jake bure, no jučer u srijedu je evidentno bilo da nema više jakog vjetra koji bi onemogućio pristajanje u luku Žirje. Skoro je bila bonaca i u Šibeniku i na Žirju.
U večernjim satima, jučer u srijedu, kada je trebao biti polazak sa Žirja u 17:45, vremenska prognoza je bila da će biti bure između 11 i 13 m/s što možemo razumjeti kao razlog ranijeg isplovljavanja iz luke Žirje, ako kapetan nije dugo na ovoj liniji i nema iskustva s uplovljavanjem/isplovljavanjem iz uvale Muna tj. luke Žirje kad puše bura. Nikako nije u redu da se o tome ne stavi obavijest, obavijesti vaša agencija u Šibeniku ili Mjesni odbor, odnosno da mještani na bilo koji način dođu do informacije, i to na vrijeme.
Pravovremena informacija je od kada je svijeta bila presudna stvar, a danas je jednostavno standard i teško je prihvatiti nedostatak iste.Evo konkretan primjer, jučer u srijedu trajekt je dostavio poštu u Žirje i nijednog putnika kao ni automobil, a nije ni prihvatio ukrcaj robe niti dostavio robu za dućan prehrane koji već 4 dana nije dobio robu zbog bure.
Isto tako, mogli su se mještani obavijestiti da trajekt ipak dolazi, i da odmah isplovljava čim dođe u luku Žirje, pa bi se ukrcali za Šibenik automobili koji već četvrti dan čekaju odlazak u Šibenik. U svakom slučaju držimo stav da je nedostatak pravovremenih obavijesti i opći nedostatak komunikacije društveno neodgovoran čin prema mještanima otoka Žirja. Krajnje je vrijema da se neadekvatni trajekti Lošinjanka i Pelješćanka koji plove za Žirje, izgrađeni 1969. godine, takozvane škovacere i najstariji trajekti u Jadrolinijinoj floti, tako nazvane zbog ravnog dna trupa, zbog čega su po jačem vjetru teško upravljive u manovrama uplovljavanja/isplavljavanja zamjene kvalitetnijim i sigurnijim.
S obzirom na javni plan vaše uprave o obnovi flote do 2027. godine, te da se u istu investira oko 280 milijuna eura, od kojih je planirana nabavka 26 novih brodova, i od čega bi 23 bile novogradnja, molimo vas i tražimo od vas kao otočani, da se ova više desetljeća stara problematika neodržavanja providbi zbog umjerenih i jakih bura, uvođenjem boljeg trajekta na liniju 532 napokon ukloni. Molimo vas također i za jedan konstruktivni sastanak na kojem bi mogli detaljnije porazgovarati o budućnosti ove linije i brodova koji je održavaju.Hvala na razumijevanju. Pozdrav s otoka Žirja, zamjenik predsjednika Mjesnog odbora Žirje, Joško Ercegović - stoji u pismu.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev