>
Kako bi se što bolje povezala Kaštela, odnosno zračna luka Resnik s otočkim destinacijama, Lučka uprava Split kreće u drugu fazu dogradnje luke Resnik na Divuljama.
Tim će se projektom izgraditi dodatna tri katamaranska veza, kako je ranije pisao kaštelanski Portal. U tu svrhu raspisan je poziv za dodjelu sredstava. Čim Lučka uprava Split dobije potrebna odobrenja počinju s radovima, potvrdio je Vice Mihanović ravnatelj Lučke uprave Split. Ovim projektom vrijednim 5,2 milijuna eura avio putnicima će se omogućiti lakši odlazak do određenih odredišta.
- Lučka uprava Split u potpunosti je pripremila potrebnu dokumentaciju za projekt u Resniku pod nazivom „Pomorsko-putnički terminal Resnik-Divulje u lučkom području Kaštelanskog bazena – Bazen D, II faza“, koji ima ključnu ulogu u povezivanju Zračne luke Split brzim plovilima s otocima i značajno doprinosi prometnoj povezanosti regije. Raspisan je poziv za dodjelu sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture iz programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027., koji će nam omogućiti sufinanciranje ovog projekta s 85 posto sredstava iz fondova Europske unije, dok će preostalih 15 posto biti osigurano iz državnog proračuna. Ukupna vrijednost projekta iznosi 5,2 milijuna eura s PDV-om. Čim dobijemo potrebna odobrenja počinjemo s radovima – rekao je Mihanović i dodao da će se na taj natječaj javiti i s pripremljenim projektom rekonstrukcije i nadogradnje Gata svetog Petra, vrijednog 20 milijuna eura.
- Važno je u cijeloj ovoj priči kazati kako će Zračna luka Sveti Jeronim, udaljena svega nekoliko stotina metara od terminala, ovim projektom bit izravno povezana brzim plovilima s otocima, što predstavlja značajan iskorak u prometnoj povezanosti. Trenutačno postoji samo jedan vez za brza plovila, dok će se provedbom ovog projekta njihov broj povećati na četiri, što je značajno povećanje kapaciteta i učinkovitosti terminala – istaknuo je Mihanović,a prenosi Dalmacija danas.
Predviđeni radovi uključuju produljenje operativne obale za 52 metra, čime će se omogućiti dodatni privez za brza plovila, kao i izgradnju novog gata duljine 53 metra i širine šest metara, s kapacitetom za privez dva plovila duljine do 40 metara. Uz to, projekt predviđa lučke iskope do dubine od 5,3 metra, stabilizaciju tla, izgradnju nadmorskih i podmorskih zidova i proširenje manipulativne površine, čime će se osigurati veća protočnost i sigurnost pri ukrcaju i iskrcaju putnika.
Posebna pažnja posvećena je pristupačnosti, tako da će infrastruktura biti prilagođena osobama s invaliditetom i drugim ranjivim skupinama.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev